Berichtdoor shadowranger » 26 jul 2012 17:43
Dit is een A3B (vanwege het lage stuur zonder "crossbar"). Het framenummer is idd 5 cijfers en staat op een plaatje onder een van de motorkappen die op het frame is gelast thv de bevesigingen van de motor. Bouwjaar zou ergens tussen 1982 en 1990 moeten liggen, maar ik denk dat TN daar beter antwoord op kan geven.
Vwb de foto, ik denk dat een aantal op het verkeerde been worden gezet door het oranje haantje op het spatbord en er vanuit gaan dat het een snor betreft. In de tijd dat men met dit type blok reed was er nog geen snor. Het kan wel zijn dat het frame van een (jonger) type is dat destijds wel als snorfiets is "geboren". Check hiervoor de nummers op het balhoofd. Als er een van de letters :R,U of S staat en een 4 cijferige code is het daadwerkelijk een snorframe. Echter is het blok nog een 2-speed bromversie.
Het frame is op de foto te zien niet voorzien van een kenteken. Als je een kentekenkeuring laat doen zul je bij de RDW een bromkenteken gaan krijgen, tenzij deze volledig aan de snoreisen voldoet.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn