Welke Tomos model heb je? Tomos Standard
Wat is het bouwjaar? 2010
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik mijn ketting wilde vervangen en ik het frame en de kickstart eraf moest halen om dit te doen.
Wat is het probleem? De ketting (en net de belangrijkste schakelaar hiervan) was gebroken. Ik wilde zelf een nieuwe ketting erop zetten. Ik had de kickstartpedaal en de spie eruit gehaald en de kickstartnaaf 1/4 slag naar links gedraaid. De kickstartnaaf komt niet van de as af, van alles geprobeerd en zelfs bij de brommerzaak krijgen ze het er niet af. Ook blijkt de kickstartveer eraf te zijn en vervormd om de as heen.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
De ketting (en net de belangrijkste schakelaar hiervan) was gebroken. Ik wilde zelf een nieuwe ketting erop zetten. Ik had de kickstartpedaal en de spie eraf gehaald en de kickstartnaaf (per ongeluk) 1/4 slag naar links gedraaid. Daarna wel weer kunnen terugdraaien. Maar het blijkt dat de kickstartnaaf niet van de as afkomt en helemaal vast zit, van alles geprobeerd en zelfs bij de brommerzaak krijgen ze het er niet af. Ook blijkt de kickstartveer naast de as en vervormd om de as heen te zitten.
Ik heb zelfs geprobeerd te sleutelen aan mijn Tomos, maar tot zover dit mij lukte.
Bij de brommerzaak krijgen ze het ook niet los en adviseren ze het te laten repareren (met een gasbrander om het geheel warm te maken waardoor het beter los komt). Over de kosten konden ze weinig duidelijkheid bieden: het zou 30 euro kunnen kosten maar het zou zomaar kunnen oplopen tot 200 euro zeiden ze. En die onzekerheid met waarschijnlijk een hoge rekening als eindresultaat zie ik niet zitten.
Wie o wie kan mij helpen of heeft enig idee hoe ik dit kan aanpakken?