Wat is het bouwjaar? 1999 (ofzo)
Sinds wanneer speelt dit probleem? Gister
Wat is het probleem? Zie onderstaand
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Heb hem onlangs in elkaar gezet

Goedemorgen mede-brommerrijders!
Mijn eerste Tomosje is bijna klaar, maar gisteren liep ik tegen iets geks aan. Ik heb koppelingssegmenten van de brommer vervangen, maar het was een tijd geleden dat ik het blokje uit elkaar had gehaald en wist dus niet meer helemaal exact hoe alles in elkaar zat.
Nu probeerde ik gisteren de brommer achteruit te rijden, maar dat ging niet.. Blokje opengemaakt en erachter gekomen dat ik een ring voor de as (nr. 2 op de tekening) met de tandwielen had geplaatst die daar (waarschijnlijk) niet hoorde.. Toen ik het blok weer dicht probeerde te maken hoorde ik een tikkend geluid, alsof er iets klem kwam te zitten in het blok..
Ik vraag me dan ook af of ik de koppeling en ringen wel juist teruggeplaatst heb.

FOTO 1 (Blok toen ik hem uit elkaar haalde)

FOTO 2

FOTO 3
As 1: Hierop liggen 3 ringen, 1 dikkere, 2 hele dunne (op FOTO 1 liggen deze nog op As 2)
As 2: Hierop ligt nu niks, maar had ik de ring gemonteerd uit foto 3.
As 3: Onder de koppeling ligt een ring (omdat anders de tandwielen aanlopen) en er ligt niks op de koppeling zelf.
Daarnaast heb ik nu dus 1 ring over (FOTO 3)..
Omdat het blokje destijds uit elkaar is gehaald door de vorige eigenaar en deze er weinig verstand van had, ben ik er zeker van dat hoe het in elkaar zat ook niet klopte (foto 1 met de assen is hoe ik het blok open maakte, dus NIET de huidige toestand).
Kan iemand mij helpen met de juiste onderdelen op de juiste plek te krijgen?

Alvast bedankt!