Welke Tomos model heb je? Quadro E-start
Wat is het bouwjaar? 2000?
Sinds wanneer speelt dit probleem? 2 maanden
Wat is het probleem? Tomos valt soms uit, loopt direct weer met choke erop, rijdt dan weer een poosje en daarna weer hetzelfde probleemq
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? cilinder(DMP gietijzer), uitlaat(Tecno Circuit), Ketting, Tandwiel, Benzineslang, Benzinekraan, Alle pakkingen, Nieuwe olie
Hallo,
Ik ben Jasper en ik ben nieuw op het forum. In de wereld van de 2-takt motoren ben ik zeker niet nieuw. Ik heb altijd Puchjes gehad vanaf me elfde jaar (nu 27) en heb ze altijd zelf gereviseerd en gerepareerd. Nu heb ik toch een probleem waar ik niet helemaal uitkom met m'n Tomos.
Een maand of 2 geleden heb ik deze tomos voor weinig aangeschaft. Hij was motorisch behoorlijk versleten en dus heb ik al het bovenstaande vervangen. Hij loopt ansich erg goed en trekt vlot op. na een poosje te hebben ingereden ontstond het probleem. als ik een stukje heb gereden valt hij soms uit. als ik dan de choke indruk doet hij het weer, kan ik weer een stukje rijden en dan begint het weer overnieuw.
Ik heb de carburateur al helemaal losgehad, voorzichtig uitgeblazen en schoongemaakt maar helaas zonder resultaat. de ontsteking is het ook niet. dat lijkt me nergens op slaan aangezien hij het met de choke wel weer doet.
ik heb gemerkt dat het vaker gebeurd wanneer de tank leger raakt. kan het zijn dat de tank vacuüum trekt? mocht dit zo zijn, wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoor graag van jullie.