Wat is het bouwjaar? 1992
Sinds wanneer speelt dit probleem? vorige week
Wat is het probleem? Start niet meer
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Hallo allemaal
Vorige week reed een vriend van me op de Tomos en tijdens het rijden viel hij uit. Hij was niet meer aan te krijgen. Benzine op dacht hij. Reservekraan aan en na 10 keer kicken deed het het. Toen is hij naar het dichtsbijzijnde tankstation gereden en heeft daar normale benzine getankt (er moet brommix in). Hij kreeg hem daarna niet meer aan. Volgende dag ben ik met een flesje olie gaan kijken. Beetje olie erbij gedaan, paar minuten gekickt, geen effect. Dag erna weer gaan kijken. Na een tijdje kicken deed hij het dan eindelijk. 2 kilometer mee gereden, niks aan de hand. Uur later weer 2 kilometer, niks aan de hand. Paar minuten later 2 kilometer terug en toen vond ik hem al vreemd rijden. Alsof hij niet op vol vermogen reed. Na het volgende stoplicht was hij niet meer vooruit te branden. Sindsdien gaat hij niet meer aan.
Ik heb er een nieuwe bougie ingedaan, en de carburateur schoongemaakt.
Ook heb ik (nadat hij het niet meer deed) de standaard uitlaat er weer op gezet met sproeier 50. Er zat bij aankoop een andere uitlaat op met sproeier 70(?)
Iemand enig idee wat het kan zijn? De ontsteking is door de vorige eigenaar nog vervangen en hij krijgt benzine...
Oja, in plaats van een luchtfilter zit er iets voor het gat gespannen, er zit alleen wel een klein gaatje in..