Welke Tomos model heb je? standaard A35
Wat is het bouwjaar? 2005 (denk ik)
Sinds wanneer speelt dit probleem? te lange geleden om te herinneren
Wat is het probleem? als ik de brommer wil aan kicken dan doe hij het stotterend met vol gas en na 10 seconden valt hij uit.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? lang verhaal ik typ het in het bericht zelf.
ik ben nieuw in het sleutelen aan brommers dus daarom heb ik mijn vraag bij beginners gezet misschien heb ik een beginnersfout gemaakt.
Ik heb een tomos standaard A35 gekocht om daar wat mee te sleutelen als hobby.
nadat ik de brommer had gekocht heb ik blok los gehaald en alles na gekeken wat voor mij duidelijk was.
daarbij heb ik het vraagteken veertje vervangen (die was gebroken) en de kickstarter veer vervangen (die was ook gebroken).
nadat ik dat had gedaan reed hij redelijk maar hij reed maar 15 km/h schat ik.
na wat onderzoek bij de bromboer om de hoek heb ik een aluminium 44 mm cilinder met zuiger pakkingen en al.
daarbij heb ik ook een 14/12 brom carburator, snel uitlaat (zoon sigaar ding met korte bocht en dikke pijp), 66 tot 74 sproeiers met stappen van 2 er tussen.
nadat ik al dat er mijn brommer heb gezet heb ik ook de inlaat van de luchtfilter van ongeveer 10 mm naar 28 mm gemaakt, ook heb ik het spruitstuk ontgrenst. (de standaard kop zit er wel nog op)
toen ik al dat had gegaan begon de brommer al slecht te starten en slecht rijden.
toen heb ik het membraan na gekeken en die stond open op rust stand dus die ook vervangen.
Ook heb ik de ontsteking op brom stand gehad en op snor stand en allebei de standen doet de brommer zo als ik al bij het probleem omschrijving had aangegeven.
Zou de standaard kop het probleem kunnen zijn?
hoop snel wat te horen van jullie.
MVG Falko