• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

gezocht werkplaats handboek s25 of evt hulp

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
kale
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor kale » 03 nov 2014 16:00

Welke Tomos model heb je? tomos s25
Wat is het bouwjaar? ??
Sinds wanneer speelt dit probleem? een maand
Wat is het probleem? uit elkaar gehaalde tomos
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? haha ik niet maar een ander wel

Goedemiddag,

Ik heb een tomos in de schuur hangen waar iemand aan begonnen is met sleutelen en hem in onderdelen op mijn werkbank heeft neergelegd en nu niet meer terug komt om hem in elkaar te zetten. Ik ben zelf a technisch met motoren maar zou hem wel graag zelf weer in elkaar zetten dus vandaar dat ik opzoek ben na enige documentatie hoe dat moet. Ik had op deze site wel een link gevonden voor de s25 handboek maar deze link werkt niet meer dus misschien dat iemand mij verder kan helpen. Mocht je nou toevallig uit de buurt van den bosch komen en zo iets hebben van ik wil je wel helpen om het je te leren dan sta ik daar ook voor open. Alvast bedankt voor jullie hulp enz.

gr john

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 03 nov 2014 17:53

WP handboeken kun je vinden in onze wiki sectie. S25 is hetzelfde als de A35 modellen

Vwb het gedemonteerde en de persoon die dat zo heeft achter gelaten moet een verdomt goede reden hebben om dat zo te doen. Ik zou anders met hem/ haar zeker even een hartig woordje wisselen en eisen dat op zijn minst de boel weer in elkaar komt en werkt. Indien deze persoon daar niet bereidwillig toe is dreigen de kosten hiervoor om iemand anders dit te laten doen aan hem/ haar door te berekenen. Daartoe ook even een overeenkomst laten tekenen waarin dit precies vermeld staat. Sta je juridisch sterker.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

kale
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor kale » 04 nov 2014 20:38

Van een kale kip valt niet te plukken en een goed gesprek loopt ook uit op niets. Dus ik ga er gewoon zelf mee aan de slag en met jullie hulp kom ik een eind. Heb al gekeken bij de wiki maar ik kan nog niet helemaal plaatsen hoe het vraagtekenveertje gemonteerd moet worden. Ik wacht nog op mijn onderdelen dus ik kan me nu ook nog moeilijk indenken hoe hij moet zitten. Hopelijk morgen alles binnen.

gr john

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 05 nov 2014 17:43

Vraagtekenveertje is niet zo moeilijk. Leg de as met het grootste tandwiel boven of naar je toe voor je neer. Kijk waar de pen zit op de ring waar het veertje aan 1 kant moet inhaken en zet deze precies bovenaan. Kijk of op de kooi aan de linkerkant het gaatje zit waar de andere zijde van het veertje moet inhaken op precies 90 graden links van de pen. Haak de korte zijde van de veer bij het ronde deel in het gaatje en trek de veer linksom (tegen de wijzers van de klok in) in de groef en haak het andere deel achter de pen. That's all.

Kijk anders eens hier in de wiki daar staat het zelfs met foto's uitgelegd.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

kale
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor kale » 09 nov 2014 18:53

Nou heb ik dat vraagtekenveertje gemonteerd en alles weer in elkaar gezet. Alleen heb een nieuw probleem nu. Toen ik de kickstart probeerde hoorde ik een krak en kon daarna de as gewoon draaien. Ik heb de carterdeksel erweer af gehaald en de remveer lag in 2 stukken. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?? Maakt het ook enigszins uit hoe je die tandwielen die je eruit gehaald hebt weer terug in het blok stopt als je het vraagtekenveertje heb vervangen. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken zodat het de volgende keer goed gaat. Haha kost wat energie sleutelen aan een tomos als je er geen verstand van heb. Het iz wel noodgedwongen maar geef het niet op. Hopelijk kan iemand mij verder helpen hiermee.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 nov 2014 19:03

Die remveer moet goed in de uitsparing van je carter zitten. Als je die niet goed monteert krijg je dit soort defecten. Maar ik denk dat er wat anders met de remveer aan de hand is geweest, want deze breekt niet zomaar in 2en. Tandwielen maakt niet uit als ze maar goed in elkaar grijpen en de assen goed in de lagers vallen.

kale
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor kale » 09 nov 2014 19:56

Maakt dat ook niet uit met de uitsparing op de as voor de kickstarter. Ik neem aan dat die op een standaard manier erin moet zitten omdat de kickstarter niet mee draait. Wat mij ook op viel is dat op de tandwiel aan de kant van de remveer ook kartels zaten. Maar als ik het goed begrijp komt daar de remveer toch tegen aan en doen die kartels geen dienst of mis ik dan iets??

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen