Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? Gisterenmiddag
Wat is het probleem? Tomos start helemaal niet meer.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Goedenavond,
Gisterenmiddag nam ik met mijn Tomos een binnendoorweg naar huis toe. Dit betreft een oud zandpad vol met kuilen, dat maar zelden worden gebruikt. Aangezien het hard had geregend, lagen er nogal wat flinke plassen. Ik vond het blijkbaar nodig om flink door een van die plassen te rijden. Ik had er echter geen zicht op dat deze 'plas' bijna 50 centimeter diep was. Het was meer een flinke kuil die was vol geregend. Aangezien ik niet zo heel hard reed, kwam ik in deze plas tot stilstand.
Mijn Tomos sloeg eigenlijk direct af en liet zich niet meer aan kicken. Het laatste stuk ben ik dus maar naar huis gelopen. Thuis heb ik de bougie goed schoon gemaakt en in eerste instantie startte mijn Tomos weer. Hij had echter amper vermogen (kwam niet verder dan 15 km per uur) en er kwam vrij donkere rook uit de uitlaat. Daarna sloeg hij definitief af.
Vanmorgen nog maar eens de bougie schoon gemaakt (kopje is wel aardig zwart) en gekeken of er verder nog wat abnormaals te zien was. Nadat ik de bougie terug had geplaatst heb ik nog een aantal malen proberen te starten. Hij slaat iedere keer bijna aan, maar op de laatste seconde slaat hij toch weer af. Hij maakt dan tevens een kort 'puffend' geluid (pfff).
Iemand enig idee welke stappen nu het beste zijn om te nemen? Alvast bedankt!