Berichtdoor shadowranger » 28 mar 2015 09:17
In onze wiki sectie staat hoe je de ontsteking kan afstellen. Vwb je vraag over voor-/ nadelen van snor vs. bromstand:
- latere ontsteking (snor): daardoor minder kracht per slag, lagere topsnelheid, (kan) 4-takten op top.
- ontsteking op bromstand: eerdere ontsteking en betere verbranding van het mengsel (schoner uitlaatgas), meer trekkracht, hogere snelheid, 4-takten kan hiermee op top verholpen worden
Maar zoals gezegd, als je de begrenzers erop hebt zitten en je achtertandwiel veranderd naar 31, dan scheelt dat al aardig in snelheid en je krijgt er een hoop trekkracht voor terug. Verder kun je kijken of je op de rechter koelvinnen van de cilinderkop d25 staat ingeslagen. In dat geval is het een snorkop en zou je daar niets aan hoeven te veranderen. Staat er niets ingeslagen of is het geen originele Tomos kop, dan kan het wel eens een brom of HD kop zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn