Welke Tomos model heb je? Youngst'r
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? 2 à 3 weken
Wat is het probleem? Eerst verbrande zuiger, nu elektra (vermoed ik)
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Zuiger vervangen, nieuwe sproeier (zelfde maat)
Goedemiddag jongens,
Sinds enkele weken heb ik problemen met mijn Youngst'r. Na enige tijd zoeken erachter gekomen dat de zuiger helemaal gekoolt was, dus deze vervangen. Tevens hierbij ook de tank gespoeld en een benzinefilter er tussen gezet.
Nu is het probleem dat ik op hele wisselvallige momenten stil val tijdens het rijden. Het gekke is dat ik binnen 30 sec dat ding weer aangekickt krijg, waardoor ik weer een bepaalde tijd kan rijden.
Toen heb ik het kapje van de elektra er eens afgehaald. Wat blijkt, op een bepaalde plek is een kabeltje afgeknipt, bij het rode omhulseltje naast de gele kabel en ook hangt er een zwart kabeltje geheel los. (Zie foto's) Ook ziet er helemaal niets aan het 'stekkertje' naast dat rode omhulseltje.
Ik heb al rond gezocht op het forum, maar bij de meeste zie ik alleen een bobine en niet zo'n regulator. Wie kan mij iets wijzer maken over welk kabeltje loos is of dat er iets ontbreekt wat voor een prestatieverlies of probleem zorgt.
(Aanvullende info, mijn verlichting dimt ook tijdens het inknijpen van de remmen)
Alvast bedankt!
Bammetje