Wat is het bouwjaar? 2003
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds nieuwe cilinder en zuiger, en deze is vrij snel stil gaan staan onder rijden (warmloper) gehad
Wat is het probleem? bij stilstand gaat het wegrijden met klapperende koppeling/ketting
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? uitlaat vervangen, en vanwege afgebroken tapeinden, ook nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd door erkende bromfietszaak,
ondertussen zelf de inlaat begrens busje verwijdert voor iets meer power
ik heb pas geleden een warmloper gehad (nieuw gemonteerde cilinder/zuiger via vakhandel) en in 1 klap onder rijden bleef blokje staan, toen gestopt en via kickstarter weer gestart en kon direct weer verder rijden, echter....
nu zit er een grote vrij slag in de as, als ik wil wegrijden komt de koppeling bij een bepaald toerental vrij hard in waarbij je een klap op mijn voortandwiel en ketting krijg, als deze eenmaal gekoppeld is loopt alles weer normaal, doet me alleen pijn om het materiaal zohard te laten koppellen, ook al probeer ik heel langzaam toeren op te laten lopen tot de koppeling pakt en dat gaat dan heel hard, vreemde is dat ik met een koude start wegrijd dan koppelt ie juist heel relaxed zoals het hoort, maar bij warme motor dus niet, liefst stop ik dus niet meer maar ja hoe communiceer je dat met de andere weggebruikers

wie heeft een idee van dit probleem.
Groetjes Kees