Welke Tomos model heb je? Standard
Wat is het bouwjaar? 2010
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik hem naar de bromboer bracht ivm startproblemen
Wat is het probleem? Er lekt transmissie-olie uit het carter
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Bromboer heeft de staat van de keerringen gechecked en uitlaat vervangen
Welke Tomos model heb je? Standard
Wat is het bouwjaar? 2010
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik hem naar de bromboer bracht ivm startproblemen
Wat is het probleem? Er lekt transmissie-olie uit het carter
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Bromboer heeft de staat van de keerringen gechecked en uitlaat vervangen
Omdat mijn Tomos plotseling niet goed meer wilde starten (wilde steeds afslaan, en veel rook uit de uitlaat) heb ik 'm naar de bromboer gebracht voor reparatie. Ik vermoedde een lekke keerring en hij ook. Dat bleek het niet te zijn: de uitlaat was verstopt, en is toen vervangen.
Sindsdien loopt íe weer als een zonnetje, maar nu lekt er transmissie-olie uit het carter. Waar het lek zit is niet goed zichtbaar, maar het lijkt op de naad te zitten.
Dus ik weer terug naar de bromboer, het lek is er immers pas sinds hij in het carter heeft gezeten. Maar hij slaagt er ook niet in om het euvel te verhelpen. Ik ben al zeker 6x terug geweest. De pakking is vervangen, vervolgens is er een dubbele pakking geplaatst, daarnaast ook nog een vloeibare pakking, en de aftappluggen en koperen ringetjes zijn vervangen.
Maar hij lekt nog steeds. Het is niet dat er hele plassen onder staan, maar er hangt toch elke keer een druppeltje. Bij een koude motor is het nog wel te overzien, dan verliest hij om de zoveel dagen 1 druppeltje, maar bij een warme motor druppelt het (uiteraard) veel harder.
Het probleem is ook dat na reparatie het probleem aanvankelijk opgelost lijkt, maar na een paar dagen gaat íe toch weer lekken.
Dus ik word nu een beetje wanhopig. Ik kan nu wel voor de 7e keer teruggaan, maar dan vervangen ze waarschijnlijk de pakking gewoon nog een keer, en nog een keer, en nog een keer, etc, zonder dat het iets oplost.
Dus misschien heeft iemand hier nog een gouden tip?