Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds de 'grote' reparatie
Wat is het probleem? Hard gillend/schel geluid bij hoge snelheid sinds totale reparatie
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Wat niet.. op de krukas en de cilinder na is zo goed als alles vervangen.
Geachte,
Ik heb sinds een aantal weken een Tomos a35 gekocht met een heel lang verhaal erachter wat er deels toe doet en deels ook niet maar goed het probleem!
Mijn Tomos maakt tussen de 30 en top snelheid 37 een hard gillend geluid wat op zich niet zo erg is alleen ik zit er zo'n 25 minuten op naar mijn werk waardoor het eigenlijk vrij vervelend gaat worden, de gene waarbij hij helemaal tip top in orde is gemaakt zei dat het wel over gaat na een tijdje en nu was ik benieuwd hoe jullie daar over dachten.
Sinds ik de tomos gekocht heb mankeerde er achteraf motorisch alles aan zo is het volgende vervangen:
Olie kering (Lek)
Koppeling (Half versleten maar meteen vervangen)
Div. ringen ( verkeerd/niet gemonteerd)
Zuiger kop (Zat kras op oude)
Uitlaat (Klein gaatje, dus lek)
Carburateur (Van oud type tomos + rubberen ringetje weg)
Vliegwiel+ontsteking (Verkeerde onderdelen, hoorde totaal niet op een tomos!)
Ketting tandwiel (Die bij de motor)
Nieuwe pakking (Omdat blok open geweest is)
Nieuwe blok olie
Nu loopt de Tomos als een nieuwe alleen is dat harde geluid nog het enige storende, alsof er iets keihard slijt of ergens langs gaat ik zelf dacht in eerste instantie aan de nieuwe zuiger kop die in de cilinder moet slijten maar weet niet of dat zo is!
Foto van de Tomos in kwestie!