Ik zet maar even het complete verhaal neer zodat jullie weten wat er aan de Tomos gedaan is. Sorry alvast voor het lange verhaal maar weet het anders niet uit te leggen.
ik ben sinds zaterdag weer in het bezit van een tomos A35 HDA uit 2005 en zo ik het zie helemaal origineel.
Sproeier 49, sigaaruitlaat en tandwielen voor 26 (was nieuw) achter 28 vervangen.
Zaterdag met de tomos ongeveer 8 km naar huis gereden en de achterrem bleef hangen dus hij hield af en toe in, rem los gemaakt en maar naar huis met alleen de voorrem. Dit zondag en maandag opgelost en zodoende ook het achtertandwiel vervangen die was toch niet nieuw zeg maar

Dus ik dacht ik haal dat maar vast los en kijk wat ik allemaal moet bestellen. Deksel eraf gehaald, borgplaatje plaat gebogen zodat er een sleutel op zou kunnen, maar ik voel meteen aan de moer van het tandwiel en draai dit met de hand los, dus niet goed. Ook zie ik een splinternieuwe pakking zitten, dus ik dacht ik gok erop en draai hem vast en kijk wel waar het schip strand en misschien is het opgelost als het tandwiel goed aan zit. Carterolie vervangen (zat maar 125ml in) en ATF van Comma AQM dexron II 225ML (met litermaat van de vrouw gepikt

Alles weer gemonteerd, en stukje gaan rijden. Hij startte meteen bij halve kick, hij trok goed op en was ook wat stiller schakelt goed over, wel nog het bekende stottertje. Maar nu komt het, na ongeveer 500 mtr volgas hield hij in ging steeds zachter rijden tot bijna stapvoets met gas vol open. Stil gestaan en beetje met gas gespeeld en weer gaan rijden en hoppa daar ging hij weer, tot ongeveer weer 500mtr en begon hij weer in te kakken /smoren. Zo ging dat ongeveer 5 keer dus naar huis en terug de schuur in, laatste stuk weer ff stilgestaan zodat ik weer volgas kon en thuis meteen uitgezet, bougie eruit en weer grijs en droog dus niet verzopen. Hij lekt iig niet meer op het tandwiel dat is over.
Dus beste mensen wie heeft een idee waar het aan kan liggen?
Moer tandwiel te strak of ligt het aan die ATF?
Als het het tandwiel is komt hij naar mijn idee de eerste 500 mtr ook niet op snelheid, toch?
Dit is de ATF http://img06.olx.ua/images_slandocomua/ ... rev003.jpg