• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

ontsteking

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
Blokje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Blokje » 21 dec 2015 15:55

Ik heb vandaag op mijn snor tomos waar eerst een snorkop met sleuven zuiger in zat, speedy uitlaat en 14/9sha carb op zat en luchtfilter ontgrenst en spruitstuk begrenst. Daar heb ik dus vandaag het spruitstuk ontgrenst, een 15/15 carb op gedaan, en een bromkop, en tanwielen van 33 naar 26 gegaan achter. Nu hebben stond de ontsteking een stukje onder het onderste streepje, dus onder de snorstand, en sproeier 64 erin gedaan en dat reed eigenlijjk prima, trok goed door, en goede top. Maar ik hoorde een tikkend geluid wat ik nog nooit heb gehoord. Dus kop eraf, was die aluminiumpakking niet lekker en lekte, dus goede pakking erop gedaan, en toen sproeier 61 erin gedaan omdat die nogal rijk stond. De ontsteking op het hoogste streepje gezet, en toen geprobeerd, maar nu trekt die minder naar mijn gevoel, hij schakelt minder goed om, hij heeft een iets lagere top, en bij afremmen en dan na de bocht optrekken heeft die een kleine hapering alsof die uitvalt, en dan grijpt die weer aan. Wat kan dit zijn? en hoe moet ik de ontsteking zetten? want hij trok beestachtig goed toen die onder het onderste streepje stond

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want de zoek functie geeft niet veel goede oplossingen

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 21 dec 2015 18:15

Probeer gewoon verschillende standen tussen de strepen tot die goed is. Vaak kan een kleine verandering al uitmaken of die lekker rijdt. Check de bougie kleur na een ritje vol gas of die een koffie met melk bruine kleur heeft. Dan is de sproeiermaat ook goed. Ook kan je nog een deotest doen om te checken of die geen valse lucht trekt bij de cilinderkop.

Blokje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Blokje » 23 dec 2015 15:11

de bougie was nattig en zwart, dus ik ben van sproeier 61 naar 58 gegaan, maar dit is nog erger. Bij gasgeven valt die als het ware uit en dan pakt die toch weer, en als die eenmaal boven de 30 rijdt dan rijdt die prima en trekt goed. Wat kan dit zijn. Voor het vervangen rookte die nauwljks, nu rookt die best aardig bij gasgeven, dat getik klinkt ook beetje als krukaslagers, maar het kan bijna niet dat de krukaslagers kapot zijn terwijl ik nergens aan heb gezeten, de cilinder is eraf geweest, de ontsteking, en meer niet. Maar qua afstellen is het dus bij stilstand dat die optrekt, maar even remmen en weer volgas houdt die in en trekt niet op, en dan 3 seconden later pakt die weer en boven de 30 trekt die als een beest

Blokje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Blokje » 24 dec 2015 02:35

de bougie is gewoon mooi koffiemelk achtig bruin, maar het optrekken is zo dramatisch, bij volgas valt die gewoon weg. Valse lucht is er niet.

De tomos rijdt wel goed als het puntje van de ontsteking onder het streepje van de snorstand stsaat, dus de onderste, dan doet hij het het best. Maar kan dit kwaad?

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 27 dec 2015 09:02

Wat voor kleur is die rook? Als dat witte rook is, dan is de krukaskeerring aan de koppelings kant lek.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers