• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Origineel of imitatie?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2 berichten • Pagina 1 van 1
Racing RTS
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 28 dec 2015 00:48

Er moet me iets van het hart.....
Origineel is altijd beter maar soms zijn er ook verbeteringen door de jaren heen. Iets heel simpels als een kickstart veer.....zit daar nu echt zoveel verschil tussen imitatie en origineel?

Afgelopen dagen heb ik wat onderdelen willen bestellen maar de shop eigenaar vroeg 15 euro voor deze kickstart veer. Wat vergelijken in diverse shops kom ik gemiddeld op 2 euro uit.

Zijn argument: het is origineel en de imitatie werkt niet, of heel slecht of heel kort.....

Voor originaliteit puristen die iets aan het restaureren zijn helemaal prima. Geen commentaar maar ik heb wel 3x uitgelegd dat wij er een beetje mee racen en crossen en dat het moet functioneren.

Het kan natuurlijk best zijn dat zijn inkoopprijs te hoog is voor een originele veer, maar het verschil tussen 2 en 15 euro is wel heel erg veel. Voor de kickstart rubber precies net zo. Het boeit mij niet of daar een echte originele op komt of een goed functionerende namaak. Het prijsverschil wel, 1 euro voor een imitatie of 6 euro voor een originele (kan men überhaupt het verschil zien?).

Het volgende punt is dat er op imitatie geen garantie zit en op origineel wel. Heel raar en dat mag volgens de wet ook niet. Imitatie of namaak of vervangend, het moet functioneren volgens de verwachtingen die je van het product mag hebben.

Dan is er nog een punt: geld terug geven wil hij niet want ik heb de onderdelen al besteld. Voor zover ik weet bij een bedrijf want hij doet het al vanaf 1922 (dit is denk ik een schrijffout van Rob). Maar het is en blijft internet verkoop en dan heb je altijd de mogelijkheid om ervan af te zien, ongeacht de reden. Ook dit is wettelijk vastgesteld.

Punt is: waarom zouden de originele onderdelen - in dit geval dus de kickstart veer en kickstart rubber - werkelijk zoveel beter functioneren? En is dat ook werkelijk 6x zoveel geld waard?

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 28 dec 2015 10:34

Nee. Het is niet 6x zoveel geld waard. In een paar excentrieke gevallen misschien wel. Maar doorgaans zeker niet.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
2 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers