• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 20:35

Op de carb na (geen ervaring mee) zou ik zeggen, ja! (maar met 12 hetzelfde zeg je, snap ik niet!!!)

Wiel harder draaien, nee. Of ik begrijp niet goed wat je bedoeld.

Als je em nu is, als ie warm is een minuutje of 10 stationair houd, desnoods met veertje er uit. Dan kan je aan de bougie wsk wel zien of ie te rijk danwel arm staat. Ik vermoed zelf te rijk aangezien de schuif zo ver open moet. Je zou voor de gein dat s-dinkie er weer is in kunnen zetten om te zien wat dat doet stationair. Maar dan ga ik er weer van uit dat het em (voor een groot deel) in de 9mm zit.

ehm ,en jij hebt helemaal geen element er in zitten, DAT zou dus wel een dingetje kunnen zijn, DAAROM heb je zo'n grote sproeier nodig (en levert nix op) Zet die is terug, zoek goeie sproeier en zie dan wat ie stationair doet.

Pffff, nou mag je zelf weer ff hoor ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 21:28

Nou, ik ga morgen maar weer even wat dingetjes proberen.
Nieuwe bougie, dan matje terug in luchtfilter en sproeier 52 proberen. Kijken hoe hij dan loopt.

Maar nog 1 vraagje; Waarom levert het niks op met het matje er uit? Omdat hij toch wordt beperkt door de 9mm? Dat zou toch geen verschil maken dan? Matje er in of er uit?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 22:29

Zie mijn topic, daar heb ik er wel wat over gezegt, t'is best een uitdaging maar sla je hersens er eens op stuk, wat gebeurd er nu daar in die carb en dat luchtfilter (en wat als ik daar dit of dat aan verander) Reageerd ie anders bij lage toeren vs hoge en zo ja waarom etc.

Ik beweer niet dat ik het helemaal door heb trouwens hoor. Getting there en... je moet er maar net zin in hebben, ik vind het prachtig 8)

Als je ervan uitgaat dat alles technisch gewoon in orde is dan kan er maar 1 ding aan de hand zijn en dat is dat je ergens rechtsaf bent gegaan waar je links had moeten gaan en vervolgens daarop voort geborduurd.

Misschien ook die ontsteking weer even op brom zetten, gewoon voor de zekerheid, maakte toch niet zo veel verschil zei je.

Waar je mogelijke voor moet oppassen is dat je je focussed op 1 ding terwijl als je iets veranderd, alles veranderd. Stationair/ half gas, vol gas, lage toeren, hoge toeren en dan ook nog weer niet in dezelfde mate. Helemaal met deze carburateurs. Dus compromis zoeken.

Brommertje lijkt simpel, is het niet.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 23:01

Ik had hem vandaag al weer op snor gezet. Helaas geen verschil.

Ik ga maar met het matje er in sproeiers proberen en kijken waar het schip strand.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 23:14

Brom lijkt me beter, ding is zowat een brom tenslotte en gewoon die 12 er op, sluit je dat ook weer uit.

Laatste 'hint'; de juiste mengsel verhouding is het meest belangrijkste van alles, veel belangrijker dan een hapje lucht meer hier waardoor de verhouding totaal overhoop wordt gehaald daar. Juiste sproeier is in mijn beleving tot nu toe die, waarmee die het hardst loopt op top, daarmee kan je ook mooi zien dat het verwijderen van het element 0 nut heeft, wel kan je er mee fine tunen. Loopt ie dan ergens anders niet goed moet je dat op een andere manier zien te fixen voor zover mogelijk.

edit: Daar kun je dan dus mee spelen, zeg dat ie met filter element en 52 sproeier goed loopt op top maar arm onderin dan kan je een iets dunner element nemen, sproeier moet naar 54 en zo wordt ie ook wat rijker onderin, het element heeft nl. (oke, voor zover ik het nu bekijk iig :)) meer invloed bovenin en bij volgas dan onderin/ minder gas, DAAR krijgt ie z'n lucht evengoed wel. En dan is er de schuif nog die armer kan en de gaatjes in de mengbuis maar die laatste snap ik nog niet. En dit is vast het hele verhaal nog niet...

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mar 2016 21:02

Vandaag even wat geprobeerd;

Elementje er in geplaatst en sproeier 52 geplaatst. Loopt stukken beter stationair! Hij blijft stationair lopen met de schroef helemaal in op 3kwart slag na ongeveer. Heb ook de ontsteking weer op brom gezet. Hij trekt weer lekker.

De trage gasreactie is volgens mij ook wat wat minder geworden. Morgen maar sproeier 51 en 52 proberen i guess. Hopen dat dat weg gaat.

En oja, waar ik wel last van had. Ik was al een tijdje aan het rijden en opeens ging hij stotteren en inhouden. Maar dat was wel na 2 minuten over. Hij maakt toen ook een soort tjilp geluidje. Valse lucht misschien? Verder heb ik nergens last van gehad.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 07 mar 2016 21:17

En weer een leerzame dag, haha.

Niet eens de nieuwe 15 er op geknald? :)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mar 2016 21:27

Haha nee, wil niet harder gaan dan de 35 die ik nu ga. Bovendien ook geen zin om hem er op te zetten en weer helemaal af te stellen en nieuwe sproeiers halen enzo.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 07 mar 2016 21:56

Da's wel erg jammer aan een snor, voor de zomer lijkt het me top maar je hebt wel erg weinig speelruimte om te klooien. (al kan het vast beter)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mar 2016 22:17

Oja dit ook nog:Aangezien de gasreactie nog steeds traag is en ik dus nog kleiner wil gaan qua sproeier is dan 50/51 niet een beetje klein voor mijn setup?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 07 mar 2016 22:38

Gewoon kijken waar ie het best mee loopt (op top, dus vol gas, had je eigenlijk wel een km-teller?) Normaal zit er 49 in een 9mm toch? Durf het niet te zeggen, geven wat ie vraagt.

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mar 2016 23:06

Op de tomos teller liep hij met spr54 iets over de 40. Met spr52 idem. Alleen met spr 54 maakt hij wel minder geluid

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 07 mar 2016 23:51

Zal 53 wel de goeie zijn.

Ja, dat heb ik ook gemerkt, ook een manier van geluids reductie, hehe.

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 09:32

Maar met 52 had ik nog steeds een trage gasreactie.. Dan zal dat met 53 toch hetzelfde zijn?

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 18:25

Vandaag weer een erg interessante ontdekking gedaan die ik iedereen aan kan raden met een standaard snel pijp.
Ik heb de demper namelijk zo'n 2/3e kleiner gemaakt. Hij trekt nu echt als een gek! Heb het even getimed en hij gaat van 0 naar 30 in ietsjes meer dan 4 seconden. Zou leuk zijn als andere ook van 0 naar 30 kunnen timen en dan kunnen posten hoe lang ze er over deden met welke setup.

Heb ook sproeier 51 geprobeerd maar nog steeds de trage gasreactie :(

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 19:43

Moet het toch ff vragen... wat bedoel je nou precies met trage gas reactie?

Verder is m'n pack'r met 30 net een beetje goed en wel in de 2de versnelling dus dat word een beetje appels met peren denk (al trekt ie bagger)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 20:00

Het is alsof hij kracht op moet bouwen voordat hij weg kan rijden. Bijvoorbeeld vanuit stilstand: Ik geef gas en je hoort de motor gas geven, maar hij rijdt pas een seconde later weg. Dit gebeurd bijvoorbeeld als je voor het stoplicht hebt gestaan of de tomos lang uit hebt laten rollen zonder gas te geven. Als ik kort na het gas loslaten het gas weer herpak heb ik nergens last van. Het geluid veranderd ook op het moment dat hij "op pakt".

Edit: Dus als ik voor wegrijden een paar keer gas geef heeft hij geen trage gasreactie
Edit2: In de tijd dat hij "kracht opbouwt" rijdt hij trouwens wel een heeeeel klein beetje vooruit.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 20:41

ok, ik heb em weer. Ik blijf bij m'n temperatuur theorie :) Zelfs het gasgeven past hier precies in, daarmee koel je hem iets. Nou lees ik van Gerard net weer dat ie met z'n 15mm beter trok. Nu alleen is zien wat daar van over blijft als de motor warm is.

Normaal gesproken zou een kleinere carb beter moeten trekken maar ja, de tomos is niet normaal :) (en kleiner als wat, een 0,1 mm carb gaat zekers niet beter trekken)

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 20:43

Ik snap niet zo goed waar je op doelt, ief

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 21:27

o, sorry, hadden we het eerder ook al over. Ik denk dat ie gewoon te warm word, zeker als je ff stil staat. Geef je gas dan koelt ie iets (benzine en lucht zijn tenslotte koud) en daardoor kom je dan net ff beter van z'n plek.

La mij maar lullen ;)

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende