Welke Tomos model heb je? a35
Wat is het bouwjaar? -
Sinds wanneer speelt dit probleem? na monteren nieuwe onderdelen.
Wat is het probleem? tomos start niet
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? 50cc cilinderkop (hoge druk), zuiger + veren en lagers, bougie en alle bijbehorende pakkingen.
wat is je setup?
a5 cilinder
50cc homedruk cilinderkop
standaard uitlaat ontgrenst
hey guys
ik ben nieuw op dit forum en weet ook niet of ik hier goed post maar...
ik heb kort geleden de bovenstaande dingen veranderd aan mijn Tomos, omdat deze erg aan vervanging toe waren.
nou is t probleem dat mij Tomos niet meer start ik kan kicken wat ik wil maar langer dan 2 tellen draait hij niet.
ook ging het kicken naar mijn idee zwaarder dan voorheen
ik heb via allerlei forums gekeken wat er mis kan zijn maar alles lijkt te kloppen.
pakkingen zitten goed(geen valse lucht), kop kruislings vast gedraaid, bougie vonkt en hij krijgt brandstof.
wat we wel opviel is dat na een aantal keer kicken mijn cilinder wanden en bougie vol zit met een soort rare witte schuimige substantie (het lijkt wel alsof je zeep met veel te weinig water neemt en dan je handen probeert te wassen).
als ik dan mn bougie uit de cilinder draai en een aansteker bij de "vloeistof" houd brand hij niet...
verder heeft de Tomos wel gelopen met de uitlaat iets los van t blok geschroefd (KABAAL!!).
ook heb ik niet aan de ontsteking gezeten en loopt hij niet meer met de oude cilinderkop.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ben een beetje ten einde raad.