• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

wok status?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
finniebox
Pindabrein

Berichtdoor finniebox » 12 mar 2017 11:40

post het hier omdat ik in de andere categorien geen nieuw onderwerp knopje had

Ik heb dus 2 dagen geleden een tomos gekocht. Alleen de eigenaar had niet gemeld dat hier een wok opstaat, hij had zelfs gezegd van niet, nu kwam ik er vandaag achter dat er wel een wok op staat. Her probleem is dat er nog veel aan gedaan moet worden, dus kan ik een leeg frame met kenteken kopen zonder wok en alles overzetten? Zoja wat moet ik dan doen met het oude frame?

kinderbrueno
Diehard

Berichtdoor kinderbrueno » 12 mar 2017 13:20

Het niet kunnen posten heeft te maken met je Pindabrein-status. Lees de FAQ even door als je wilt weten hoe en wat.

Allereerst zou ik de verkoper contacteren, want dit lijkt me niet bepaald wenselijk. Voortaan zou je het kenteken kunnen checken op de RDW site. Zie je meteen of hij een wokstatus heeft e.d. Je zou inderdaad een nieuw frame met kenteken kunnen aanschaffen en daar alles op kunnen zetten. Het oude frame moet je dan laten 'slopen' of verkopen aan iemand die gek genoeg is een frame met wokstatus te kopen. Wellicht dat iemand hem wilt als je hem gratis weg doet.

Wat wel belangrijk is; laat het frame niet onverzekerd in je schuur liggen. Zolang hij niet geschorst is, en ook al is het maar een frame, ga je een flinke boete krijgen als hij niet verzekerd is.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 13 mar 2017 15:51

Wok betekent niets meer dan Wachten Op Keuring. De vorige eigenaar/ verkoper zal waarschijnlijk op een rollenbank deze gekregen hebben. Je moet er dus mee langs de RDW om te laten controleren dat je Tomos voldoet aan de gestelde eisen en de WOK status te laten verwijderen. Daarvoor hoef je niet je oude frame te laten slopen of een ander frame te kopen, want dan kloppen de papieren weer niet met het framenummer. Ik weet niet of je daar op zit te wachten wat dit allemaal kost.

Het is idd niet netjes van de vorige eigenaar/ verkoper om dit niet aan je te melden. Misschien kun je met hem afspreken de kosten door hem te laten voldoen van de keuring.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

kinderbrueno
Diehard

Berichtdoor kinderbrueno » 13 mar 2017 17:56

Ik bedoelde niet dat je per definitie bij een WOK-status van frame moet wisselen. Dan zou je hem inderaad in principe opnieuw moeten laten keuren. Maar ik neem aan dat je dat wel gegoogled had en had begreep.

Maar om je vraag nog even te bevestigen. Ja, als je zou willen zou je een frame met kenteken kunnen kopen en alles over zetten op dat frame. Dan moet je uiteraard wel de papieren voor de frame hebben.

finniebox
Pindabrein

Berichtdoor finniebox » 14 mar 2017 13:17

Ik bedoelde niet dat je per definitie bij een WOK-status van frame moet wisselen. Dan zou je hem inderaad in principe opnieuw moeten laten keuren. Maar ik neem aan dat je dat wel gegoogled had en had begreep.

Maar om je vraag nog even te bevestigen. Ja, als je zou willen zou je een frame met kenteken kunnen kopen en alles over zetten op dat frame. Dan moet je uiteraard wel de papieren voor de frame hebben.
Das mooi, heb namelijk al een frame gevonden met kenteken die niet gekeurd hoeft te worden voor minder geld dan de rdw keuring! Veel goedkopere optie dus :D

finniebox
Pindabrein

Berichtdoor finniebox » 14 mar 2017 13:19

Heb natuurlijk ook al de verkoperen hierover gevraagd, alleen ontkent hij dat er een wok melding opstaat. Zou het kunnen komen dat die daat aangeeft op de RDW site omdat die geschorst is of probeert die me in de zeik te nemen.

kinderbrueno
Diehard

Berichtdoor kinderbrueno » 14 mar 2017 13:40

Die verkoper kan ontkennen wat hij wilt, maar zolang je het kenteken invoert bij de RDW en hij geeft wok-melding aan heeft hij een wok-melding. Ik zal het in ieder geval niet bij laten zitten.

finniebox
Pindabrein

Berichtdoor finniebox » 14 mar 2017 14:41

Dankjewel voor de reacties! Topic kan gesloten worden

Gesloten
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki