De carb die erop zit is een 14,9 delorto.Hoi!, het zou er aan kunnen liggen dat je met een 14/9 carb rijdt, deze is namelijk bedoeld voor snor brommers. Als je de maximale snelheid wil bereiken zul je een grotere carb nodig hebben zoals een 14/12.
Heb ik vandaag gedaan. Heb deze gehaald https://www.tomos-parts.nl/de-luxe/moto ... uchtfilterHet 2e getal is de grote van de carb.
Voor de beste prestatie een 15/15 nemen (geen replica kopen want dat is niet af te stellen)
En vergeet niet een paar sproeiers te kopen om hem af te stellen, 68 zit standaard in een 15 mm maar dat is te groot voor een std cilinder, denk dat je rond de 60-61-62 aardig goed zit.
42 op gps is ongv 45khm echt, ik ga hem nog beter afstellen hoop ik maar dat loopt hij nu.Wind mee zou hij toch 50 km/h moeten halen.
Hoe is de compressie en heb je een zuiger met 2 sleuven aan de inlaat kant? ( heb ook wel eens zuigers gezien met 1 gaatje van 8 mm)
Op welk streepje heb je de ontsteking gezet?
Uitlaatpoort of uitlaat dicht zitten met kool.
Al een deo test gedaan want 66 is normaal te groot.
Powerfilter heeft geen zin en maakt net als dat gaasfilter veel herrie.
Hij is van 2010, de luxe model.Als de hele brommer vrij nieuw is ben ik benieuwt hoeveel draden de bobine/cdi heeft, heeft de bobine/cdi meer als 2 draden dan kun je deze niet op brom stand zetten.
Je meet het spruitstuk op de plaats van het busje en daar is hij altijd 15 mm, aan de membraan zijde is hij kleiner...ook de spruitstukken die verkocht worden als 15 mm
Er komen 2 draden uit, neem aan dat dit goed is? Vermoed dat mn ontsteking gewoon niet goed staat?Als de hele brommer vrij nieuw is ben ik benieuwt hoeveel draden de bobine/cdi heeft, heeft de bobine/cdi meer als 2 draden dan kun je deze niet op brom stand zetten.
Je meet het spruitstuk op de plaats van het busje en daar is hij altijd 15 mm, aan de membraan zijde is hij kleiner...ook de spruitstukken die verkocht worden als 15 mm
Ik heb de tijd en de motivatie momenteel niet om daar aan te beginnen, en geen dremmel bovendien.Je hebt redelijk wat ruimte dus misschien kun je met een griptang erbij, of je kunt een sleufje in de kop slijpen met een dremel met een slijpschijfje zodat er een platte schroevendraaier in past.
Ok maar hij zou nu al harder moeten lopen, ik zoek eigenlijk de oorzaak daarvan. Dat wat jij nu aangeeft dat ga ik zelf niet doen. Dan knal ik er nog eerder een 65cc op met 31 tandwiel achterWat je kunt doen is een dikke voetpakking 1,5 mm dik van een puch maxi pas maken (spoelpoorten groter snijden) en een koppakking van zundapp van 0,1 mm dik pas maken (gaten tapeinden) dan gaat je timing een stukje omhoog.
Verder kun je de bromkop vlakken zodat het opstaande randje helemaal weg is.
Of de uitlaatpoort 25 mm breed maken en 1 mm omhoog halen.
Ok dus wat elders op het forum staat is dikke koek? Dus daarom de poorten vergroten zodat er meer benzine de cilinder in komt? Ga dat zelf niet doen overigens. 50Khm heeft hij op een gegeven moment gereden, met de 14/9 carb 26/22 twv windje mee. Maar windje tegen was het 35khm, daarom achter tand wiel vergroot. Heb er nu 28 opgezet en daarmee rijdt hij 38/39. Trekt nu lekker ook dus laat het voorlopig maar zo. Even sparen voor een 65cc airsal + kop en spruitstuk en kijken of dat wil trekken als een malle.De timing van een tomos cilinder is erg laag en daarbij gaan de spoelpoorten niet helemaal open als de zuiger in het odp is (spoelpoorten zitten 2 mm te laag)
55 km/h gps ga je nooit halen, 50 op een tomos teller en het is op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten