Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum, en heb dit account speciaal aangemaakt omdat ik er niet uitkom.
Ik heb niet veel ervaring met sleutelen aan brommers.
Ik heb laatst een tomos s1 gekocht via marktplaats, heb alle pakkingen vervanger, carburateur enz. Schoongemaakt.
Nu wilde ik laatst naar werk rijden en na 5 km viel me brommer uit, ik kon hem gewoon weer starten en dit gebeurden nog 6 keer totdat hij helemaal niks meer deed.
Hij ging steeds slechter lopen en als ik iets teveel gas gaf viel die uit.
Me vader heeft me opgehaald met de brommer en wat blijkt, dat me brommer thuis gewoon weer starten.
Nu heb ik ff gegoogled en dit lijkt op een warmloper, maar hoe ik het kan verhelpen weet ik niet.
Mijn brommer gaat 35 km per uur dus zou ik denken dat de cilinder niet zo heet zou moeten worden.
Waar ik zelf aan zit te denken is misschien omdat er een ei cilinder opzit en dat die kleine koelvinnen heeft hij daardoor niet veel koelt? Is het de bougie ( bh6) ? Misschien de ontsteking? Ik heb een verstelbare sproeier, maar ik denk dat die goedstaat.
Want hij klinkt goed. Enige rare is dat als hij op zn zijstandaard staat en ik start hem dan gaat hij al rijden en trek hij zichzelf van zn standaard dat lijkt me niet goed.
Sorry voor dit lange verhaal maar kan iemand mij helpen?
Groetjes mitchell