Korte beschrijving van je probleem: Ik kan geen informatie vinden over de verhouding tussen een 10mm carburateur en een grotere variant.
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): Uitlaat Tomos A55 26mm Tecno Speedy
Type tomos (brom of snor) en model: Tomos Youngster Racing (Snor).
Specificaties: https://www.motorcycle-manual.com/tomos. Zie handleiding Tomos Racing-45.
Setup (motorblok/ carburateur/ ontsteking/ tandwielverhouding): Tomos A55/ PHVA 10mm/ Snorstand/ 26-26
Dag allemaal,
Ik ben in het bezit van een Tomos Racing. Naast de uitlaat is er niets sinds de aanschaf aan mijn brommer veranderd. Graag zou ik hem wat meer vermogen geven, maar na tevergeefse pogingen met sproeiers e.d. en wat research online ben ik tot de conclusie gegeven dat de carburateur niet meer vermogen kan leveren dan dat die nu doet.
Mijn Tomos is er ook in een bromuitvoering, met een PHVA 14mm carburateur. Echter, deze is helaas niet te verkrijgen op onze Nederlandse markt. Wat wel mogelijk is, is om het A55 blok op een PHVA 17,5mm carburateur te laten lopen. Nu vroeg ik mij af of het niet te belastend voor mijn Tomos is om de overgang tussen een 10mm en 17,5mm te overbruggen. En als dit kan, zal ik dan de ontsteking naar een bromstand moeten overzetten?
Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met het (flink) vergroten van de carburateur. Alvast bedankt voor jullie tijd!
Vriendelijke groeten,
Jarron