Wanneer ontstond het probleem: Paar weken terug
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): -
Type tomos (brom of snor) en model: 2006 Tomos Streetmate A52 brom
Setup: 50cc / Dellorto + spruitstuk / Orign luchtfilter / Pickup ontsteking
Luchtfilter mist alleen het pijpje aan de binnenkant, maar dit zou niet uit moeten maken voor de hoeveelheid lucht toch?
Blokje vonkte niet meer, nieuwe aftermarket cdi gekocht en erop gezet en nu vonkt hij weer perfect.
Alleen het blokje wilt niet meer lopen. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Krukas keerringen vervangen
- Andere bougie
- Carb grondig schoonmaken
- Uitlaat + demper ontkoolt
- Compressie getest (is zeker voldoende)
Omdat bij dit blok het heel irritant is om het spruitstuk te demonteren terwijl het blok gemonteerd zit heb ik het blok eronder uit gehaald om het wat makkelijker te bekijken.
Dus ik de accutol op het vliegwiel draaien en dan wat brandstof in 't spruitstuk spuiten, maar geeft helemaal geen plof. Ook geprobeerd om direct in de inlaat te spuiten, ook helemaal niets. Ook niet als ik wat benzine via het bougiegat erin stop en dan laat draaien met de bougie er weer in. Ik voel wel dat mn vinger naar binnen wordt getrokken als ik 'm bij de inlaat houdt, dus hij maakt wel onderdruk.
De bougie wordt ook nat.
Ik heb zo het gevoel dat het een kwestie is van ontstekingstijdstip, maar die kan je niet aanpassen bij een pickup ontsteking toch? Kan de nieuwe aftermarket CDI/Bobine (4 draads) invloed hebben op het tijdstip van ontsteking?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ben echt radeloos