Korte beschrijving van je probleem: Weinig vermogen schakelt moeizaam over
Wanneer ontstond het probleem: Altijd al aanwezig geweest maar recent erger geworden.
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): nee
Type tomos (brom of snor) en model: snor
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Alles standaard. Bouwjaar 2005
Recent had mijn tomos lekke keerringen aangezien de grote rook fabriek die ik in bezit had. Ondertussen heb ik de keerringen vervangen, vraagtekenveer, busjes bij de keerringen, nieuwe tandwielen (ben van 22 achter naar 28 achter gegaan nog steeds 26 voor), nieuwe bougie (h6) en nieuwe bougiekabel. Hij loopt weer en rookt niet meer, maar hij trekt verschrikkelijk langzaam op en doet erg lang om over te schakelen naar de 2e versnelling blijft dan even hangen in touren in de eerste versnelling (voelt alsof het komt door te weinig vermogen) ook hoor ik soms wat geratel uit het blok, wat zou dit kunnen zijn? Ik heb echt geen idee hoe ik dit op kan lossen of kan uitzoeken waar het aanligt. Kan het zijn dat mijn zuigerveren op zijn ofzo? Zou het helpen als ik een nieuwe cilinder, zuiger plus zuigerveren en nieuwe kop (hoge druk kop) zou plaatsen en wat moet ik eventueel veranderen als ik wel een hoge druk kop ga doen? Ik hoor graag wat de tips en adviezen zijn en wat het eventueel zou kunnen verhelpen om mijn tomos weer wat op te laten trekken en weer wat topsnelheid terug kan krijgen (hoeft geen 50+ te lopen).
Met vriendelijke groet,
KH Kingma