Berichtdoor Klaashk » 11 aug 2022 12:05
Korte beschrijving van je probleem: Vorige blok had problemen dus van alles aangepast maar nogsteeds problemen.
Wanneer ontstond het probleem: Vlak na aanschaf natuurlijk
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): Nu hogedruk kop, speedy uitlaat met 45 demper
Type tomos (brom of snor) en model: Snor uit 2005 A35 standaard
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Alles standaard behalve hoge druk kop en 26 voor 28 achter tandwiel
Tijdje terug heb ik een tomos aangeschaft liep in het begin super, ook rond de 43 voor een snor.. niet gek maar had ook een tandwiel van 22 dus was niet vooruit te branden (qua optrekken dan), maar na een tijdje begon die steeds af te slaan tijdens t rijden en flink te roken etc. Dus toen maar keerringen vervangen en en tandwiel van 28 achter op gegooid in de hoop dat die wat sneller op zou trekken. Het afslaan is gelukkig verholpen maar trok nogsteeds niet op en stotterde heel veel op top etc.
Paar week geleden maar besloten om nieuwe onderdelen op te gooien want ik was zat van de problemen. Ik heb vorige week van alles vervangen, wat ik heb vervangen is:
Nieuwe schone speedy uitlaat 26 mm met brom demper
Nieuwe standaard cilinder
Nieuwe tapeinden (gelukkig de oude tapeinden heel uitgekomen)
Nieuwe zuiger plus zuigereveren
NIeuwe bougie
Nieuwe bougie kabel
Hoge druk kop
Nieuw standaard luchtfilter
Nieuwe remmerij
Nieuwe versnellingsbak olie voor de zekerheid
Nieuwe brandstof
Brandstof kraantje schoongemaakt en filter in de carburateur
Vraagteken veer
Achterbrug bus vervangen (wat een drama)
En waarschijnlijk nog wat onderdelen die ik vergeten ben maar dit zijn wel de belangrijksten denk ik.
Nu dit allemaal vervangen is klinkt de tomos wel goed bij stationair, maar trekt nogsteeds voor geen meter op en topsnelheid is nu maar rond de 26 (moet ook nog verder inrijden geen idee of dat nog verandering geeft) maar voor een hogedruk kop met speedy uitlaat en 26/28 tandwiel verhouding had ik wel wat meer verwacht in snelheid en iets meer optrek snelheid in verhouding met de eerdere setup (aangezien een standaard setup met 26/33 tandwiel verhouding gewoon 25 moet kunnen al). Ontsteking staat ook op snor heb ik nagekeken ziet er ook netjes uit nog achter t vlieg wiel. De bougie echter is heel netjes bruin maar dus nogsteeds geen gang, ook heb ik best veel geratel uit de versnellingsbak (maar dat was voorheen ook al zo). Ik zou graag willen dat die wat beter op gaat trekken en wat meer top zou hebben wat volgens mij met deze setup best moet kunnen (top van 40 ongeveer). Kan iemand mij vertellen wat ik nog moet vervangen of na moet gaan kijken of wat nog eventueel stuk kan zijn? Of is er iemand die toevallig in oost friesland woont die eens langs wil komen kijken.
Ik heb weinig geld en heb hem dagelijks nodig dus ik ben echt drastisch opzoek naar een oplossing want er zit ondertussen alweer 200 euro in.
Ik hoor graag naar tips en eventuele oplossingen.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor uw reacties.