• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

harder late lope

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
46 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 14 jun 2006 17:21

hey kheb een s25 snor tomos en die wil k harder late lope ong 50/55

t liefst zonder tandwiele aan te passen want k wil dat ie ook nog wel goed optrekt. ik heb een eicilinder en die heb ik laten tunen ( grotere inlaat en grotere uitlaat en kop afgevlakt) maar hij loopt nog nie harder weet iemand hoe die zo wel harder kan.
Omhoog


Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 14 jun 2006 17:37

Hoe hard loopt ie nou, en koop een snelle uitlaat zoals technigas next of een homoet, of als je niet zoveel wilt uitgeven en toch een leuk snel(ler) uitlaatje wilt een proma.
je kunt ook nog een iets groter carbje kopen en dan toch iets kleiner achtertandwiel. dan blijf je net zo hard trekken ,maar je top gaat omhoog.
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 14 jun 2006 18:23

ik heb al een bullet uitlaat hij loopt ong 35...

hoe groot moet de carberateur dan zijn 14/12 ofzo en wat voor een atw 26?

hoe hard zou die dan moeten lopen want dan moet ie ook nog goed afgesteld worden denk k
Omhoog

Gebruikersavatar
srtomosmenn
Tomosforummer
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 jun 2006 17:35
  • Citeer

Berichtdoor srtomosmenn » 14 jun 2006 18:28

eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 14 jun 2006 18:30

gwoon spruitstuk uitboren? maar krijgt ie dan nie te veel benzine dan moet k nog ff naar de bougie kijke denk
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 14 jun 2006 18:37

de inlaat van mn cilinder is trouwens 10-11 mm nou ong en mn spruitstuk ook en carb ook dus als k mn spruitstuk dan uitboor en grotere carb opleg moet ik denk ook andere cilinder of nog grotere inlaat en uitlaat.
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 14 jun 2006 22:32

Is waarschijnlijk 9 mm.

Nee hoeft niet, heb ik ook niet, ik heb bromkop 14/12 carb en 12 mm spruitstuk, gaat hard zat.
Afbeelding
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 16 jun 2006 22:42

dus gwoon brommerkop voor eicilinder 14/12 carb en 12 mm spruitstuk en dan moet ie wel 50/55 kunne hale..

ok bedankt voor de posts
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 16 jun 2006 23:12

Nou met alleen een 14/12 en 12 mm spruit en brommer en std snel uitlaat haalt ie ong 40 mssn 45

Met een proma , bullet, homoet zal hij goed tegen de 50/55 gaan.
Heb zelf ook s25 met 14/12, 12 mm spruit, bromkop, (vandaag nieuw) Proma, 26/28 vertanding en ik weetniet precies hoe hard ik ga. Maar zeker wel 50
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 17 jun 2006 10:54

ik heb hier nog een bromkop voor eicil liggen, helemaal gepolijst en afgevlakt, bij interesse pb
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 01 jul 2006 22:04

ff gwoon een vraagje

kheb een bullet uitlaat eronder gehange en die 'getunde'cilinder mar hij rijd maar 35 zou t niet kunnen dat als k miss een grotere sproeier erin zet dat ie dan tog wat harder gaat? en dan zou k willen weten welke sproeier moet k dan hebbe
Omhoog

Brammetjo
Pindabrein
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jul 2006 15:57
Locatie: eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Brammetjo » 20 jul 2006 23:11

het is de inlaat jongen... de inlaat!

als je cylinder goed is en je uitlaat ook. dan is het je inlaat.
17mmtje erop zou ik doen;)
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 20 jul 2006 23:26

Bullet
14/12 Dellorto carb
13 mm spruitstuk(of orgineel ontgrenzen)

sproeier maat 58 ofso denk ik
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 31 aug 2006 16:36

ok thnx

maar haalt ie dan wel de 55?
Omhoog

raab
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2006 16:16
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor raab » 31 aug 2006 16:37

ok thnx

maar haalt ie dan wel de 55?
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 31 aug 2006 16:44

eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)
Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.

Ik raad de TS aan om beter eerst een snellere cilinder te kopen dit met een brompijp en die 14/12 dan hoef je ook je vertanding niet aan te passen. Je kan als dit niet snel genoeg is altijd nog een 15/15 erbij nemen en een snellere uitlaat. Dan haal je makkelijk 55.
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 01 sep 2006 22:58


Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.
wtf: een std cilinder kan een 1515 carberateur makkelijk aan :roll: :P
Omhoog

vvti-2002
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:32
  • Citeer

Berichtdoor vvti-2002 » 10 sep 2006 08:45

of gewoon een Belg kopen en hier op kenteken laten zetten! Een Belgische Tomos snorfiets loopt standaard al richting de 50.
Ik heb het zelf ook gedaan en ding loopt/trekt gewoon echt goed.
Zit standaard een 14/12 op en achter tandwiel is standaard 22 in Belgie.
Ik heb hem laten keuren bij de RDW en staat bij Tomos bekend als zijnde snorfiets.
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 10 sep 2006 09:56

eerst spruitstuk ontgenzen of nieuwe kopen en dan 15/15 cabr dan loopt i wel lekker;)
Lekker nuttig om een 15/15 op een orginele cilinder te zetten.

Ik raad de TS aan om beter eerst een snellere cilinder te kopen dit met een brompijp en die 14/12 dan hoef je ook je vertanding niet aan te passen. Je kan als dit niet snel genoeg is altijd nog een 15/15 erbij nemen en een snellere uitlaat. Dan haal je makkelijk 55.

gast wie zet er nou een 14/12 op een 70cc en dat met een brompijp?!

omg , als je gewoon een 14/12 of 15/15 koopt icm een 13mm spruitstuk en dan een snelle uitlaat eronder ; Technigas Next, Homoet, Techno Estoril

als je dan nog niet 55 loopt, ontsteking op brom & bromkop
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 11 sep 2006 10:01

dat doen mensen die hard willen trekken maar niet willen opvallen

werkt egt leuk : door de std pijp word de powerband naar beneden geschoven waardoor met de juiste afstelling heel veel koppel onderin word gehaald
there is no substitute for cubic inches
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
46 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.