• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2355 berichten
  • Pagina 16 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • …
  • 118
  • Volgende
Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 25 jul 2006 20:39

Misschien een 45kop op een 44cilinder?
Omhoog


Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 26 jul 2006 01:35

Misschien een 45kop op een 44cilinder?
dat is niet erg hoor...

waarschijn is
-of je cil krom
-of de moeren zijn verslete
-of jij kan niet aandraaien en had een slechte koppakking.

:P
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 30 jul 2006 14:12

ik doe het maar hier,

kan het zijn dat mn brommer stottert net voor de powerband en na het optrekken en daarna niet meer?

op topsnelheid geeft ie heel soms een kleine sotterinkje, het is heel maf , zo erg stotterde hij nooit.

Kan het zijn door de reserve tank, al dat vuil?
Want als dat zo is, dan heb ik bij bijna elke tankbeurt een carb onderhouding nodig. En daar heb ik geen zin in.
Afbeelding
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 30 jul 2006 20:02

Je reserve is het laatste beetje benzine uit je tank, dus daar ligt het meeste troep in. Je zou een keer tot je reserve kunnen rijden, en dan de benzine uit de reserve in een bakje op kunnen vangen, totdat hij helemaal leeg is, dan nog ff btje omspoelen ofzo, dat het laatste vuil er ook uit is. Daarna nog ff naar die filter in de benzinekraan kijken als je die eruit draait.. kan ook vuil inzitten.

Die ouwe benzine zou ik weggooien, zoveel is het toch niet en dan ken je em weer volgooien


Dat andere weet ik niet.. k snap niet echt wat powerband is precies..
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 02 aug 2006 21:38

Moeilijke vragen heb ik altijd he :D Weinig mensen die antwoord geven en dan moet ik er zelf maar achter komen.

ha-ha

Maar ik heb dus een vraagje.

Ik heb mn (als je op de tos zit) linksonder en linksbovenste boutjes/moeren/schroeven doorgedraaid (ja Adrian, maar dat had ik al) en nu trekt hij daar valse lucht (dôh) en er komt een of andere schelle snel tikkende PIEP uit, alsof er iets vastloopt.

Als eerste wil ik dat ik die 2 boutjes erop gewoon goed kan vastdraaien, (ze zijn dol gedraaid) , hoe los ik dat op? (makkelijkste manier)
Dat piepen komtwaarschijnlijk door het doldraaien van de moertjes, daar ga ik vanuit.

Graag van de wat verstandigen advies.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 02 aug 2006 21:54

van je membraan?
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 02 aug 2006 21:59

Ik neem aan dat je het over die 4 moeren bij je cilinderkop hebt..

Als de moertjes dol zijn:
Dan zit er dus geen schroefdraad meer in de moer zelf, de draadeind die uit je blok komt is nog goed. Dan kan je met een tangetje/schroevedraaier die kapotte moertjes van het draadeind af pielen, en er een nieuw moertje op vastdraaien, en klaar is kees

Als het draadeind dol is:
Met een tang het draadeind uit je blok draaien, en en nieuwe erin draaien, dat kan door 2 moertjes op dat losse draadeind tegen elkaar aan te draaien, wat lijm/kit oid op het punt dat het blok in gaat en dan het nieuwe draadeind het blok indraaien, dmv de 2 moertjes.

Als het tapeind in je blok dol is:
2 manieren:

-Uitboren, maat groter tapeind erin tappen, dikkere draadeinden gebruiken (moet nog wel door de gaten in je cilinder en cilinderkop passen)

-De beunmanier: veel oerlijm op een (nieuw) draadeind doen, dan met een hamer het draadeind in het dolgedraaide tapeind tikken (tik op een moertje dat op het draadeind zit, niet op het draadeind zelf, dan sla je et schroefdraad naar de klote)

khoop dat je er wat aan heb :wink:
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 02 aug 2006 22:05

fluitend geluid (hoge piep) komt meestal door valse lucht ;)
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 02 aug 2006 22:06

Hmm dat is een erg netjes antwoord.

maar hoe kom ik erachter welke van de 3 het is

Ik denk

boutjes: eraf pielen en kijken of ze op een andere moer het wel doen, zo niet dan zijn deze dol, zo nee dan is het een van de andere.

draadeind: ik weet het niet :P
tapeind: ook niet :P
Afbeelding
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 03 aug 2006 20:40

Weet iemand misschien of nieuw model plastic zijkappen passen op een frame dat nu ijzeren zijkappen heeft?

M.a.w.: verschillen de ophangpunten?

(wil nl. mijn carb naast et frame hangen, past niet :wink: )


En wat is het grootste schuine spruitstuk wat je voor tomos kan krijgen, of zijn ze alleen ori 12mm?
Omhoog

Gebruikersavatar
Natalie
Vaste forummer
Berichten: 413
Lid geworden op: 23 mar 2006 16:16

Berichtdoor Natalie » 03 aug 2006 20:43

Je reserve is het laatste beetje benzine uit je tank, dus daar ligt het meeste troep in. Je zou een keer tot je reserve kunnen rijden, en dan de benzine uit de reserve in een bakje op kunnen vangen, totdat hij helemaal leeg is, dan nog ff btje omspoelen ofzo, dat het laatste vuil er ook uit is. Daarna nog ff naar die filter in de benzinekraan kijken als je die eruit draait.. kan ook vuil inzitten.

Die ouwe benzine zou ik weggooien, zoveel is het toch niet en dan ken je em weer volgooien


Dat andere weet ik niet.. k snap niet echt wat powerband is precies..
Hoe laat je je benzine uit je reserve lopen ? Want dat moet ik echt ff doen, zit benzine van 265 jaar oud ofzo nog in :s
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 03 aug 2006 20:49

Zet je benzinekraan uit, slangetje van je carb halen, hang em in een groot genoege fles en zet em op aan, niet op reserve dus.

Als je gewone tank leeg is gelopen, pak een andere fles en zet je kraantje op reserve, laat hem dan nog verder leeg lopen, maar pas op!: als hij stopt met lopen denkje: Hij is leeg! maar dat istie dan niet, ff schudden met je brommer, dan komt de laatste benzine met extra veel zooi eruit.
Dan kan je m ff klein beetje goeie benzine uit die andere fles er door heen spoelen, vang het op in de fles zooi, kraantje dicht, goeie benzine er weer in, slangetje op je carb en gaan weer!
Omhoog

Gebruikersavatar
Natalie
Vaste forummer
Berichten: 413
Lid geworden op: 23 mar 2006 16:16

Berichtdoor Natalie » 03 aug 2006 21:08

Zet je benzinekraan uit, slangetje van je carb halen, hang em in een groot genoege fles en zet em op aan, niet op reserve dus.

Als je gewone tank leeg is gelopen, pak een andere fles en zet je kraantje op reserve, laat hem dan nog verder leeg lopen, maar pas op!: als hij stopt met lopen denkje: Hij is leeg! maar dat istie dan niet, ff schudden met je brommer, dan komt de laatste benzine met extra veel zooi eruit.
Dan kan je m ff klein beetje goeie benzine uit die andere fles er door heen spoelen, vang het op in de fles zooi, kraantje dicht, goeie benzine er weer in, slangetje op je carb en gaan weer!
Oki TnQ zal het eens proberen, maar eerst maar is me tank leegrijden xD
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 03 aug 2006 22:14

Weet iemand misschien of nieuw model plastic zijkappen passen op een frame dat nu ijzeren zijkappen heeft?
M.a.w.: verschillen de ophangpunten?
(wil nl. mijn carb naast et frame hangen, past niet :wink: )
En wat is het grootste schuine spruitstuk wat je voor tomos kan krijgen, of zijn ze alleen ori 12mm?
ik heb toevallig vanmiddag plastic zijkappen gehad en op me tos gezet , en ik heb et oude model frame.

de ophangpunten zijn inderdaad anders, de oude ophangpunten staan verder uit elkaar en de nieuwe dichter bij elkaar.
het nieuwe type kappen is hoger, d.w.z de ophangpunten hangen hoger, en dus zijn de kappen ook een stuk groter van binnen.
binnenin de kappen, op de plek waar ze over de ophangbeugels moeten komen, zitten een soort van nippeltjes, uitstekende stompe puntjes.
hier heb ik metalen busjes omheen geslagen met de hamer.

een foto segt meer dan duizend woorden, morgen zullen de foto's komen
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 04 aug 2006 17:43

Jah dat zouw ik graag willen zien :D
Waar heb jij ze vandaan en hoe duur? Ik ben dr ook naar op zoek..
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 04 aug 2006 23:06

komt tie gozer:

in de plastic kappen zitten dit soort nippeltjes wat je in de ophangpunten moet drukken:

Afbeelding

daar heb ik voorzichtig deze busjes omheen getikt, deze busjes zijn 2,5 cm lang:

Afbeelding

toen heb ik de ophangpunten naar elkaar toe geslagen:

Afbeelding

dan moet je nog effe goed kijken of de busjes op de ophangpunten leunen

dan zitten de kappen ongeveer zo hoog.

Afbeelding

en dan moet je de kappen vastschroeven, onder bij je ori ophangpunt.

bij mij zaten er tussen et frame en de kappen in een spleet, dit heb ik verholpen door de kappen van binnen wat te verwarmen en te verbuigen.

op deze hoogte aangegeven met een rode lijn heb ik ze van binnen verwarmt met de gasbrander, en een beetje naar binnen gebogen:

Afbeelding

doordat je se vastdraait met een boutje/schroefje duwen se sichself nu tegen et frame aan.

je kan ook et ophanpunt een stukje naar boven slaan
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 05 aug 2006 10:25

okeej bedankt :D dat ziet er niet uit alsof je er een dag mee bezig ben ofzo, das zo gebeurd lijkt mij..
k ben driftig op zoek naar kappen, heb al wat gevonden maar wacht nog op antwoord :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
dodo
Vaste forummer
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 mar 2006 19:42
Locatie: amersfoort

Berichtdoor dodo » 07 aug 2006 17:56

kheb een nieuwe zuiger gekocht kan ik die gewoon in rijden met opgevoerde cil of is het beste met een standaard cil.
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 07 aug 2006 18:14

Et lijkt mij het meest logische om het met een standaard cil te doen.. hoe minder kracht er in een keer op komt, hoe beter.. je moet toch niet voor niks langzaam rijden, en maar af en toe doorzetten :P
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 07 aug 2006 19:27

tuurlijk niet.

de zuiger moet toch 'inslijten' op de wand van de cillinder.
dus je moet de zuiger inrijden met de cillinder waarmee je hem gaat gebruiken ;)
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
2355 berichten
  • Pagina 16 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • …
  • 118
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.