• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Brom Quadro nieuw

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
19 berichten • Pagina 1 van 1
pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 27 nov 2006 19:45

Hallo deze gisteren gratis gekregen van opa

Is en 45 km/H uitvoering

Wilde er al wat harder mee ,helaas liep hij niet
Dus ontsteking vliegwiel er af gehaald ,zat een of andere vage ontsteking in met 2 spoelen ( geen punten en condensator ) verder gekeken ,zat achter mijn bobine een zwart 4 kant kastje ( merk op vliegwiel is jdn of zoiets ?) had geen vonk ,nu wel
Afijn de boormachine met dop 19 op de krukas gezet en linksom laten draaien ,met choke pruttelde hij wat ,kolere om bij de sproeier te komen moet het hele blok er af ,zat sproeier 57 in ,carb was een 14 mm ,spruitstuk was 12 ( geen busje ) dus deze uitgeboord naar 15mm ,sproeier nu 66
Afijn blok terug en rijden ,doet het nu wel tot volgas ,echter het rubberen flapje vergeten ,loopt al 35 in zijn 1e versnelling ,in zijn 2 nog niet volgas uitgetest ,vanwege kolere herrie
Brommer heeft net 600 km weg ,zit inderdaad een zer dun uitlaatje onder die met bochtjes onder het blok loopt
Zie op marktplaats nog oude standaard? rechte uitlaten ( scheelt dit ??)

Anders zo`n snelle wat voor herrie maakt dit ( bv proma op puch ,of een homoet op een zundapp/ kreidler ,dit is te veel voor de vrouw )

Wil zo rond de 65 km/h halen ,had de tabel gezien ,maar dacht zal een topic starten ,ook de klepjes van menbraam iets verder open gebogen ( opletten dat deze net niet tegen zuiger hemd aan komt )

Loopt hij straks met rubberen flap harder ??

Nog tips ,ik heb nu nog standaard vertanding

Boekbak
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Boekbak » 27 nov 2006 23:11

een ander uitlaatje hoeft niet perce een heleboel herrie te maken, dat hangt volledig van jezelf af. Verder valt de 65km/h wel te halen met een bullet-proma of een tecno cc lijkt mij
*-Snor tomos 2005 Model Standard-*
*-70cc airsal (oud type)-*
*-26/24-*
*15/15 Dellorto*
*12mm Spruit*
*Hunter Sport High*
*-Power1 Powerfilter-*
Goed voor:
*-70+ echte km/h's-*

Joop56
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 28 nov 2006 00:04

een uitlaat met een S-bocht is standaard uitlaat en hoort amper geluid te maken.

Dus er zal een pakking fout zitten, of ergens valse lucht.

Een Rechte uitlaat scheelt inderdaad wat in de snelheid , zoeen 7km/h gok ik

Wat bedoel je precies met rubberen flap?

En om hem nog iets harder te laten lopen probeer een kleiner tandwiel achter (28tands bijv) dit zal helpen tot de 65 te komen.
Afbeelding

Tossie
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 28 nov 2006 08:54

@Joop

Het is een brom-versie, deze heeft dus standaard al kleiner als 28 geloof ik.
Dus dan wordt het nog een maatje kleiner als dat, en de immitatie uitlaat, doet het erg goed.

Ik heb het zelf niet zo met uitgeboorde carbs enzo, beter een 15/15 kopen en deze lekker afstellen.

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 28 nov 2006 18:41

Zo het rubberen flapje van het luchtfilter er weer op gezet ,deze zit aan een tuit die aan het frame zit ,loopt nu netjes ,je hoord hem bijna niet , verzuipt wel iets op top ,die schrik niet 38 km/h bedraagd ,bij 30 a 35 schakeld hij over naar zijn 2e versnelling en de fut is er gelijk uit

Met andere uitlaat bedoel ik of deze dan binnen redelijk herrie blijft

Die rechte orginele zo`n 7 km/h valt af ,mag wel wat harder :twisted:

De carberateur heb ik niet uitgeboord ,staat aan de zijkant 14 mm ( opgemeten is ook 14 mm ) het spruitstuk was maar 12 ,deze naar 14 geboord ( was een rechte dus easy done )

Ga eerst wel andere uitlaat er op zetten ,en dan denk ik het rubberen flapje aanpassen van het luchtfilter ( wel iets verzinnen dat er meer lucht door kan ,maar geen whop whooop geluid )

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 28 nov 2006 20:12

uitlaat klik

Wie heeft er ervaring met deze uitlaat ?

Tossie
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 28 nov 2006 20:41

Dat is diegene die ik bedoel, die van 7km/h harder zegmaar.

Dat flapje wat je bedoeld moet je niet aanzitten, deze zit er alleen om de aansluiting van het filter vast te houden.

Een Technigas is een redelijk stille uitlaat, maar valt wel op. En prijzig, maar deze geeft wel de beste prestatie's.

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 16 dec 2006 17:49

zo andere uitlaat er op ,zo`n immi look a like ,liep nu 53 km/h ( nog standaard vertanding .sproeier 57 ,iets te groot ) maar tomos heeft nu 800 km weg
Alleen had hem gebruikt om met mijn zoon 125 en 50 kg ,even gauw samen zijn kranten wijk te doen ,ging best ,begon wel af en toe te stinken/brandlucht ,maar aan het einde van de rit stonden we bij een stoplicht en toen een ratelend geluid /schurend geluid ,ook was de power weg ,stoplicht sprong op groen en haalde nog 35 km/h max ,en bij de rotonde 400 meter verder was het over en uit ,thuis gekomen geen vonk meer ( nog niet naar viegwiel gekeken kan los zitten ) maar wel gelijk de cilinder /kop er af ,zat een hele rare zuiger in met 1 gat ( deze aangepast door er naast een gat bij te boren ,zuigerveren prima ) kop moeren zaten wel aardig los ( lekkage ??,kan !! ) vond de uitlaatpoort ieliepiele klein ,maar was met de dremel ook in (gietijzer ) een half uurtje later ,al een flink stuk breder en ietsje hoger ,viel me ook op dat als de zuiger in odp staat hij de spoelpoorten niet ver genoeg opend ,zal er een voet pakking extra bij doen ,betere timingen ,kopje zal ik nog afvlakken
Verder heb ik het achterste plaatje van het menbraam aangepast zit alleen nog het onderster gedeelte nog op het spruitstuk ,de klepjes kunnen nu veel verder open

Houd jullie op de hoogte ,evt aanvullingen hoor ik graag

Ciedric
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Ciedric » 27 dec 2006 14:49

Is het niet gewoon een 12/14 dell. 12mm mengsel doorlaat, 14mm lucht inlaat. Dat verklaard het 'te kleine' spruitstuk.

Ga je opvoeren dan maakt dat altijd wel herrie denk maar aan een homoet op puch enzo. Ik zou anders voor een bullet gaan, lekker simpel, lekker goedkoop maar doet z'n werk wel.

Zo'n zuiger hoort zo'n raar gat te hebben. Dat het uitlaatpoortje klein of dicht gaat zitten klopt. Zodra ik merk dat ie niet meer lekker op toeren komt haal ik er ook ff een dremel door.

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 27 dec 2006 20:28

klopt de ene kant is 12 en de andere kant is 14mm ,uitboren is niet te doen ivm gasnaaldbuis houder en raar koperen buisje wat er voor zit (ook verstoor je heel zijn brandstof / luchtmengsel over de hele linie

Maar uitlaatpoort van 163 graden naar 185 gebracht ( van max 6000 toeren naar 9000 of meer hoop ik )
Wel al diverse ontstekingen aangeboden gekregen maar echter allemaal iets te ver weg ( 50 euro voor komplete 4 polige set ,heb ik hier max voor over )

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 21 jan 2007 17:19

zo ben ik eindelijk weer ,voor 65 euro een komplete snor gekocht met een goede electronische ontsteking ,deze overgezet 1 trap lopen ,bleek dus de cdi de boosdoener te zijn deze vonkt net 5 keer en dan niet meer bij de oude ,afijn nog van de chromen immitatie pijp het einddempertje ingekort ,alleen zit nu het korte pijpje er in ,trekt hier iets beter mee op ,loopt nu vlot van stilstand naar 65 ,voor de 70 moet ik wel plat over het stuur hangen ( op de teller ) zal een 60 echte km/h zijn ( geeft ook 70 op de scooter van de zoon aan ),echter als hij 90 rijdt geeft de fiets teller net 80 aan , niet slecht voor een beetje vijlwerk :wink:

Nu heb ik dus een blok 9mm carb ,snor en bromuitlaat enz enz te koop voor heel weinig ook een spruitstuk wat naar de rechterkant loopt ,mooi achterlicht /koplamp ,kunstof tellerbak .schermpje

Ciedric
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Ciedric » 21 jan 2007 17:23

Heb je zeker netjes gedaan met dat veilen. Deed mijn vader vroeger ook, gewoon op gevoel 8) Ik heb een snor tos en als ik daar het dempertje van inkorte trok hij juist wat minder op maar ik kreeg wel 5 km/u meer op top.

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 21 jan 2007 20:18

nu zit ik met tandwielen

grootste voor is 31 en kleinste is 22 ( vdh parts ) zit bij mij nu standaard 26 en 24 op ( brom uitvoering ) snelheid is 60 digitaal

ga ik 31 voor nemen wordt mijn snelheid in theorie 70 ,lukt dit zonder de ketting te verlengen ? neem ik achter 22 dan wordt mijn snelheid 65 km/h ,vermogen heb ik zat ( door superbrede uitlaatpoort ) :wink:

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 25 jan 2007 21:16

getver past die 31 tands tandwiel niet komt tegen achterbrug as en steppies aan ,mmm dan maar 28 -22 ,snelheid moet omhoog :evil:

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 26 jan 2007 22:32

4 brommerzaken afgeweest !!!! schijnt alleen 26 en 31 ( past volgens mij nergens op ??,waarom deze gemaakt worden ??) en een 27 maar die is van een revival te zijn >>waar kan ik een 28 tands tandwiel halen voor een a3 blok ??

Afijn wel had fred motoren een 22 ipv een 24 achtertandwiel ,dus 9% snelheids winst ,loopt nu 60 op de teller

En heel belangrijk ,inderdaad het verschil gezien van de brom en snor kop ( de sloop snor voor de ontsteking uit elkaar gehaald verder ) ook zat hier een 2 mm dikke koppakking tussen en in de bromn een 1 mm pakking ,nu had ik nog wat zundapp koppakkingen en een of andere vage puch maxi ? koppakking ,deze zijn 0,15 en 0,2 mm dik ,scheeld weer 0,8 mm compressie ruimte ( en schuur /vlak werk ) scheelde ook weer 2 km in topsnelheid maar vooral bergje op en tegenwind wel veel ,ook iets sneller optrekken :wink:

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 10 mar 2007 12:27

60/65 op de teller ( 72 digitaal ) :wink:

Tja ben je ook zo aangewend ,dus wilde nog wat meer toeren maken ( domme ding jankte al lekker op top ) maar zelfs de spijkenissebrug af ,wilde hij nog geen toertje meer maken ,dus dacht ik dan maar de uitlaatpoort omhoog een mm tje ,bij de 5 euro b ak een lekker groot slijptsteentje gekocht voor de boormachine ( dremel spul allemaal al op van de vorige keer ) echter 2 km snelheids winst en veel minder optrekken :cry: ,dus rondje brommerboeren gedaan en bij fred motoren stieltjesplein een 44mm (65 cc ?) dmp cilindersetje nieuw gehaald voor nog geen 50 euro 8) ,deze er op gezet ,en wat denk je >> precies weer 72 digitaal :roll: ,echter trekt natuurlijk wel sneller op als de oude situatie

afijn mooier weer komt er aan ,dus weer wat te sleutellen :wink:

iemand intresse in 2 sets org cilinders ( 1 getund ) zuigers ,haaks spruitstukje en ook nog een los blok >> zie evt marktplaats tomos hoogvliet

Paul123
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 10 mar 2007 12:35

sonde, mischien had je van die dmp eerst even moeten vragen. Hadden we je kunnen vertellen dat het slechte cilinders zijn...
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 10 mar 2007 12:47

`s gelezen over de dmp ,maar is een nicoseal wandje ,dus komt goed ,dremel licht klaar :evil:

pieter ZUNDAPP
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pieter ZUNDAPP » 25 mar 2007 20:42

zo de 15 /15 er nu op en getver reed nog maar 72 km/h ,mmm had al de demper iets aangepast had toch nog de orginele uitlaat ,meer herrie maar ook veel meer trekkracht ,nu had ik nog een 15 zundapp uitlaatjes hier liggen ,even mooi dik bochtje gevonden ,uitlaat gedeelte van een zundapp er op en aflassen de boel :P

starten kicke ,een vent van 41 jaar boven de 2 meter en dik 120 kg zwaar kanb wheely``s maken met een tomos :evil:
Maakt een net beschaafd geluid en trekt als een beest op ,top nu tegen de 80 naast de scooter van de zoon ( zal de fiets computer er eens aan hangen )

Wel is de sproeier 68 volgens mij aan de te kleine kant ,bougie is grijs en op top wordt de boel te heet zodat de ontsteking /bougie gaat haperen ,zometeen eens in de sproeier tabel kijken

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
19 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers