• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2355 berichten
  • Pagina 46 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 118
  • Volgende
Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave

Berichtdoor jroen_tomos » 29 mar 2007 23:32

Mijn achterrem blijft de laatste tijd beetje hangen.. Als ik af rem met me achterrem.. beetje me hendel aardig in knijp dan blijft die hangen.. geef ik weer gas dan schiet die na een tijdje terug.. of ik moet eerste stukje achteruit lopen dan schiet die ook terug.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt.
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog


Gebruikersavatar
Sitt
Vaste forummer
Berichten: 425
Lid geworden op: 12 nov 2006 13:59
Locatie: Driehuis
Contacteer:
Contacteer Sitt
Website

Berichtdoor Sitt » 30 mar 2007 06:53

er zitten veren in je remsegment die ervoor zorgen dat hij terug schiet, even die veren vervangen
FAQ, check before u ask!
Omhoog

Gebruikersavatar
koon127
Tomosforummer
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 nov 2006 15:48
Locatie: Westland

Berichtdoor koon127 » 30 mar 2007 16:57

Heb niet echt veel verstand van me Tomos,,
Heb er bromkop op zitten en tecno uitlaat.. rest standaard
rijd er maximaal 40 mee,

met meewind of van een berg naar beneden gaat die overtoeren maken als ik zo rond de 39/40 rijd,, kan ik dit voorkomen door iets te varranderen?
...
Afbeelding
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31

Berichtdoor sicktuning » 30 mar 2007 19:20

Heb niet echt veel verstand van me Tomos,,
Heb er bromkop op zitten en tecno uitlaat.. rest standaard
rijd er maximaal 40 mee,

met meewind of van een berg naar beneden gaat die overtoeren maken als ik zo rond de 39/40 rijd,, kan ik dit voorkomen door iets te varranderen?
sproeier? vergroten
Omhoog

TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10

Berichtdoor TQ Rider » 30 mar 2007 19:25

Is een toerenteller van een DNA nauwkeurig? maar daar dan ook echt nauwkeurig?
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 30 mar 2007 19:28

wat een onzin allemaal!

logisch dat je tomos bergaf meer toeren draait... En dit zijn geen overtoeren je gaat toch ook harder? Dit gebeurd nou eenmaal als je je motor bergaf vol belast. Waarschijnlijk hoor je de cilinder goed toeren maken, inhouden en meer van dat soort kwalen. Logisch want je setup is niet voor die toeren gemaakt, normaal zou je ze ook niet bereiken.

En dit los je niet op met een grotere sproeier, OVERTOEREN los je op met een zwaardere twv. Maar aangezien dit geen overtoeren zijn is dit simpel weg op te lossen door niet maximaal bergaf te gaan rijden.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
koon127
Tomosforummer
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 nov 2006 15:48
Locatie: Westland

Berichtdoor koon127 » 30 mar 2007 21:42

zeg tog dat ik er niet veel verstand van heb :!: :!:
...
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy_Racer
Tomosforummer
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 nov 2005 16:38
Locatie: Alkmaar

Berichtdoor Speedy_Racer » 30 mar 2007 23:25

Hey,

ff een klein vraagje.
Ik ben bezig met het reviseren van m'n blokje, en in mijn
carter kap, staat A5, maar op mijn blok zelf (buitenkant) staat A52.
Wat voor blok heb ik nou eigenlijk,een A5, een A52(Bestaat die wel?) of
een A35? :lol:
Tomos 70CC

Aprilia RS50 2008 103km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 31 mar 2007 19:20

Blok is A52, je cilinder is A5. Je hebt ook A35 blokken en A3 blokken.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

james
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:11

Berichtdoor james » 01 apr 2007 15:16

hey ik heb een vraag ik heb laatst een nieuwe zuiger een met sleuven in mijn snor gezet maar nu maakt hij een soort schavend geluid hoe komt dat
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 01 apr 2007 16:49

Dat hoeft niet afkomstig te zijn van je zuiger. Maar het nakijken kan nooit kwaad. Misschien heb je iets verkeerd gemonteerd (zuigerveren, pistonpenveertje uit de borging geschoten). Ik heb zelf ook zo'n zuiger met inlaatsleuven gemonteerd, maar heb daar geen problemen mee.

Het kan ook een lager zijn dat kapot is of iets buiten het blok (wielen, remmen??)

Wanneer hoor je het geluid?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

james
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:11

Berichtdoor james » 01 apr 2007 16:57

als ik hem start en als ik ga rijden word het erger
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 01 apr 2007 17:03

Kijk voor de zekerheid je cilinderwand eens na. Daarvoor hoef je alleen de kop eraf te halen. Druk de zuiger onderin en kijk aan de zijkanten of je krassen ziet in je cilinder.

Ik heb toch het vermoeden dat er iets anders aan de hand zou moeten zijn. Ik denk aan een losgelopen vliegwiel (schavend geluid) of iets met de koppeling. Je hoort dit geluid alleen als je de motor start of ook als je ermee heen en terug loopt (motor uit)?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

james
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:11

Berichtdoor james » 01 apr 2007 17:05

uit heb ik nog niet geprobeerd maar het geluid komt echt uit cilinder
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 01 apr 2007 17:07

OK. Probeer eens met de hand op het vliegwiel de krukas rond te draaien. Misschien kun je dan iets beter horen waar het geluid vandaan komt uit de cilinder.

Ik hoor het wel, moet nu even weg. :P
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

james
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:11

Berichtdoor james » 01 apr 2007 17:07

ik heb net ff gekeken als de motor uit is hoor je het niet
Omhoog

thomas
Tomosforummer
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 feb 2007 12:54
Locatie: zoetermeer
Contacteer:
Contacteer thomas
Website

Berichtdoor thomas » 01 apr 2007 17:57

ik heb /heb hetzelfde schavende geluid maar bij mij alleen op volgas
te koop mooie tomos a3 >1990
Omhoog

james
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:11

Berichtdoor james » 01 apr 2007 18:05

sinds wanneer is dat geluid bij jou dan (wat heb je veranderd)
Omhoog

intrufix
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2007 18:28
Locatie: Utrecht

Berichtdoor intrufix » 01 apr 2007 18:54

Hallo, ik heb een tomos A35 snor en nu wil ik die begrenzer (versmallingsbus) uit mijn spruitstuk halen volgens de tutorial op http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... enzen.html.

Ik krijg mijn spruitstuk echter niet van de cilinder af omdat mijn spruitstuk met twee uitdraaibare bouten vast aan de cilinder maar ook met twee stompe bouten, het lijken wel popnagels o.i.d.
Ik vraag me af hoe ze die bout? er uberhaupt in hebben gekregen maar heb in ieder geval ook geen flauw idee hoe die twee los te maken...

Het is nog een volledig originele Tomos A35 Snor, jaartal onbekend maar zal wel een jaartje of 8 zijn o.i.d.

Iemand die suggesties heeft hoe ik het spruitstuk van de cilinder kan afhalen? Wordt dit soms bewust door Tomos aan de cilinder gezet? Waarom zijn er dan wel twee normale afdraaibare bouten?

Het eruithalen van mijn spruitstuk begon eigenlijk omdat ik een nieuwe uitlaat had gekocht (standaard snel) en de oude eraf wilde halen maar daarbij allebei de bouten afbraken. Ik zit nu dus ook met een cilinder waarin de twee bevestigingsbouten voor je uitlaat zijn afgebroken. Ook suggesties hoe ik deze eruit kan halen worden zeer op prijs gesteld.... Ze zitten moervast en krijg ze niet los met een griptang. Ook heb ik geprobeerd om de uitstekende delen vierkant te vijlen zodat ik ze met een doppenset eraf zou kunnen halen maar er is niet genoeg ruimte om dit goed af te veilen.
Lijkt dat laten uitboren de enige optie is maar weet niet hoeveel gedonder dat gaat opleveren en waar dat te laten doen.

Als iemand in de buurt van Utrecht nog een cilinderblokkie (waar de uitlaat aan vast zit) heeft liggen en een spuitstuk... tenzij er natuurlijk geniale tips komen :P

Groet, Intrufix
Laatst gewijzigd door intrufix op 01 apr 2007 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Happy Chill Ridin' ~\
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 01 apr 2007 20:37

Allereerst welkom op het forum.

Vwb je vragen had je ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken. Die bouten van je spruitstuk kun je op de kop inzagen/ slijpen en daarna met een gewone schroevendraaier loshalen. Daarna vervangen door bouten van dezelfde lengte en M5. Vergeet ook niet die kartelringetjes weer te gebruiken tegen het lostrillen.

Het uitboren van de bevestigingsboutjes van de uitlaat kan met een linkse tappenset. Maar daarvoor moet wel enig geduld en precisie voor worden gebruikt. Boor in de afgebroken stukken met een kleine metaalboor een gaatje precies in het midden. Boor dit vervolgens op met een grotere boor en gebruik daarna de linkse tap om het resterende stukje schroefdraad eruit te draaien. Voorzichtig optappen met M6 (kijk uit dat deze niet ook afbreekt!!) en voilà. Verder kun je gewoon M6 tapbouten gebruiken als je geen tapeinden wil monteren. Let ook hier op de lengte.

Suc6. :P
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
2355 berichten
  • Pagina 46 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 118
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.