het beste is om het vliegwiel te laten zitten. waardoor je gelijk kan zien of de onsteking op tijd staat.Haal eerst het vliegwiel eraf.
contactpunt onsteking hebben altijd 3 schroeven
het beste is om het vliegwiel te laten zitten. waardoor je gelijk kan zien of de onsteking op tijd staat.Haal eerst het vliegwiel eraf.
En bij het nieuwere type ontsteking, met 2 schroeven MOET je het vliegwiel demonteren, dit is namelijk geheel gesloten, en je kunt er anders gewoon ECHT niet bij.het beste is om het vliegwiel te laten zitten. waardoor je gelijk kan zien of de onsteking op tijd staat.Haal eerst het vliegwiel eraf.
contactpunt onsteking hebben altijd 3 schroeven
Juist andersom, het vliegwiel draait linksom, dus als je de grondplaat ook naar links draait verlaat je hem juist....Moet de ontsteking vroeger (dus meer voorontsteking) dan draai je de grondplaat linksom, moet de ontsteking later dan draai je de grondplaat rechtsom....
dat komt omdat hij hem van een andere site heeft gekopieerd wat over puchjes gaat. en die hebben een rechtdraaiend vliegwiel.Juist andersom, het vliegwiel draait linksom, dus als je de grondplaat ook naar links draait verlaat je hem juist
Voor de rest een toppie tutorial hoor!
Echt blaat dit, volgens mij nog nooit aan de ontsteking gezeten. Ik namelijk wel. Die streepjes zijn helemaal geen brommer of snor stand streepjes.Ja, want een snor is vrij laat afgesteld, als je hem dan op de bromwaarden afstelt zal 'ie wat beter lopen.
En ja, de ontsteking stel je idd af voor het BDP, daarom spreken we ook van 'voorontsteking'. Op een elektrische ontsteking staan geloof ik 2 streepjes, eentje is voor de snorfiets en 1 voor de brom. Stel hem op het 'vroegste' streepje af, dan zit je wel goed.
Mijn vraag over de streepjes als electro noob:
1 is toch waar hij sowiso te vroeg staat en die andere dan ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast