Ik heb een vraagje ik ben in het bezit van een Tomosflexer ik wil hem eigenlijk stnd houden dus standaard cilinder standaard uitlaat enz, maar tog wil ik hem wat sneller laten lopen nou heb ik hier in het forum ergens gelezen dat je een slangetje uit je luchtfilter kunt halen en dat je dan een hogere top heb maar bij mij zit er helemaal geen slagetje... :S alleen maar schuim en luchtkamers....
Wie weet er nog een andere makkelijke manier om hem wat harder te laten lopen???
Ooh jongens ik heb hem al jullie hadden het over een slangetje maar het is eigenlijk gewoon best wel een dik rubber buisje met een rond ding aan het begin wat je moet bevestigen aan het begin van je luchtfilter is dit het goede buisje....? het is het enige buisje wat in me luchtfilter zit....
Dat Dikke buisje moet je indd verwijderen, ik vraag me eigenlijk af of je daardoor meer prestatie zal krijgen aangezien je voor de rest alles standaard hebt, maar je krijgt in iig een ''mooier'' geluidje.
Als je hem op een andere manier harder wilt laten lopen zou je kunnen denken aan de verandering van je tandwielen, dan zul je wel wat trek kracht inleveren maar dan krijg je wel een hogere top.
Voor de rest wordt het al snel een standaard-snel uitlaatje oid.
Ik snap nog steeds niet wat jullie bedoelen met dat buisje. Ik heb er ook naar gezocht. Bedoelen jullie daarmee de rubber ring in het rubber manchet wat aan de carb. vast komt te zitten of de buis die het frame ingaat?
Graag anders even een fotootje of zo.
kijk, je luchtfilter zit aan je caberateur vast. Als je het luchtfilter eraf schroeft en daarna het luchtfilter open schroeft zie je een zwart slangetje zitten. en die moet je verwijderen
ik heb die van mij (is gwoon standaard) zo weten af te stellen, dat ie bijna niet meer stottert wel af en toe nog ns, maar volges mij is dat onvermijdbaar
groet
brom:
58 sp - 12 mm dellorto
50cc std
tecno cc uitlaat
26-26 twv (zoekt naar klein achter)
afstellen moet perfect kunnen hoor.. met die prop erin rij ik perfect, behalve als het hard waait en ik rij voor de wind. met prop eruit en bomsnel uitlaat. sproeier 52 zwaar rot, sproeier 50 te klein, sproeier 53 ook maar niks, 51 zou dan de perfecte moeten zijn.. maar zware stotterij.. bougie is ten alle tijden wel aardig koffie
maarja, die van mij gaat nu ook iets van 50 ofzo, maar me achterrem fokt het, wil ff weten hoe et daar mee zit, maar dat staat bij het technische gedeelte :p
brom:
58 sp - 12 mm dellorto
50cc std
tecno cc uitlaat
26-26 twv (zoekt naar klein achter)
oooh eddy , jij hebt 14/12 carb eropzitten en ik 14/9 ... logisch dat het bij jou wel lukt zie de faq voor spruitstuk begrenzer eruit te halen trouwens.. kost je niks
Ik heb het hele filter uit elkaar getrokken, maar heb geen buisje kunnen vinden. Alleen schuim en de rubberen sok en daarin zit een alleen een groot gat. Zou het kunnen zijn dat dit niet meer op de nieuwe modellen zit? Mijn snor is van 4/2007.