• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

eicillinder opvoeren

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
19 berichten • Pagina 1 van 1
Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 21 mei 2007 21:59

hallo wie heeft er ervaring met een eicillinder flink op te voeren?is het mogelijk en wat kan er VEILIG aan opgekrikt worden?ik zag dat er iemand was die 80 ging met eicillinder!brand los :)
Omhoog


Gebruikersavatar
flopper
Tomos Supporter
Berichten: 443
Lid geworden op: 27 feb 2007 13:55
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor flopper » 21 mei 2007 23:17

grotere carb, bromkop, ander uitlaatje ,ontsteking op brom,
tandwielverhouding
Quote,

Geplaatst: Zo Sep 23, 2007 6:01 pm

''pas na een keer kicken gaat ie aan
en hoor je een raar geluid zo'n flopper geluid flopflop''
Omhoog

Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 22 mei 2007 07:28

even voor de duidelijkheid het is een bromcillinder met bromkop enzo gewoon een a3 eicillinder ik bedoel meer wat je aan de cillinder kan bewerken veilig...
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 22 mei 2007 12:08

je kan beginnen met de uitlaat poort
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 22 mei 2007 12:38

weet er ook iemand hoeveel nog veilig is en welke kant op??en helpt het ook om de spoelpoorten te vergroten?
Laatst gewijzigd door Bennie op 22 mei 2007 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 22 mei 2007 13:22

ik zou er niet eens aan beginnen.. heb je wel gezien hoe klein die klote koelribjes zijn op eicilinders, ben blij dat ik een heel nieuw blok heb..
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 22 mei 2007 17:00

maar aangezien een std a5 cillinder met membraam lastiger te kietelen valt en ik die eicillinder nog heb ligge :wink:
Omhoog

Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 22 mei 2007 18:53

maar dat was de vraag niet!!wat kan er veilig aan getund worden?
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Omhoog

Kleine man
Tomosforummer
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:12
Locatie: Soest
  • Citeer

Berichtdoor Kleine man » 23 mei 2007 01:44

maar dat was de vraag niet!!wat kan er veilig aan getund worden?
membraan op carter ftw?

Lol.. zou als k jou was gewoon is uitproberen, denk niet dat iemand je hier goed kan helpen met timingen etc.. Maar zou idd uitlaatpoort verbreden, spoelpoorten vergroten en je inlaat uitveilen, std. antwoorden op die vraag :P
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht
  • Citeer

Berichtdoor Wappie » 07 jun 2007 16:28

He

Ik heb ook een eicilinder a3 snor en ik heb nog een bromkop liggen A5 kan ik die erop zetten gaat ie dan mis harder omdat ie meer compressie maakt.? :)
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 07 jun 2007 17:01

hij zal in ieder geval harder optrekken, en optrekkracht is om te zetten in snelheid he.. maar misschien win je zonder de vertanding aan te passen al wel snelheid door die bromkop erop te zetten.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht
  • Citeer

Berichtdoor Wappie » 07 jun 2007 17:22

oke maar ik ben tog van plan om gewoon een andere cilinder te kopen(ik d8 aan 50cc Airsal) want zo'n eiclinder is eigelijk best triest :P

maar wat ik zo raar vind is dat je alleen die 50cc(airsal) cilinder kan bestellen op internet en niet de kop erbij :? kan ik anders die Cilinderkop van die A5 gewoon op die 50cc doen??
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 07 jun 2007 17:31

Dat is vaker gevraagd, je kan gewoon je originele kop bij die airsal gebruiken!
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Wappie
Tomosforummer
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:08
Locatie: Hendrik ido Ambacht
  • Citeer

Berichtdoor Wappie » 07 jun 2007 17:36

ik neem aan dat je die bromkop a5 bedoelt en niet die eilinder want dat zou er niet uitzien groot cilinder klein koppie :x
Omhoog

konjer
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:12
  • Citeer

Berichtdoor konjer » 15 jun 2007 12:16

hoeveel je uit een eicilinder kunt halen weet ik niet precies.. maar als je eens kijkt naar het bdp en het odp... als de zuiger op odp staat dan moet alles open staan.. en de uitlaatpoort is het laagste, dus als je de zuiger helemaal onder hebt staan dan ga je de afstand tussen de zuiger en de onderkant van de uitlaatpoort meten, en die afstand ga je van de bovenkant van de cilinder afvijlen of frezen of schuren (hoe je het ook wilt doen) dan pak je een pakking die net zo dik is als het aantal mm's dat je van de bovenkant hebt afgehaald.. die maak je er onder!!

kijk dan maar nog een keertje... met een 15/15mm carb. en een proma circuit of een techno ofso.. loopt dat best wel lekker volgens mij!!

greetz konjer
Omhoog

Bennie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:44
Locatie: Eemnes
  • Citeer

Berichtdoor Bennie » 17 jun 2007 01:07

hoeveel je uit een eicilinder kunt halen weet ik niet precies.. maar als je eens kijkt naar het bdp en het odp... als de zuiger op odp staat dan moet alles open staan.. en de uitlaatpoort is het laagste, dus als je de zuiger helemaal onder hebt staan dan ga je de afstand tussen de zuiger en de onderkant van de uitlaatpoort meten, en die afstand ga je van de bovenkant van de cilinder afvijlen of frezen of schuren (hoe je het ook wilt doen) dan pak je een pakking die net zo dik is als het aantal mm's dat je van de bovenkant hebt afgehaald.. die maak je er onder!!

kijk dan maar nog een keertje... met een 15/15mm carb. en een proma circuit of een techno ofso.. loopt dat best wel lekker volgens mij!!

greetz konjer
bedankt hier heb ik teminste wat aan! :) gewoon antwoord op mijn vraag!hoe hard zou dat ongeveer lopen?15mm en bullet?
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 17 jun 2007 09:39

Da's een heel leuk verhaal, maar die vlieger gaat niet op aangezien de uitlaatpoort bij een eicilinder gewoon gelijk ligt aan de zuiger op het ODP.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

konjer
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:12
  • Citeer

Berichtdoor konjer » 19 jun 2007 17:02

ohw nouwja zoveel verstand heb ik dus niet van een tomos.. maar als ik een andere cilinder te lijf ga met een dremel dan gaat mijn vlieger best nog wel hoog...

ik ben hier btw op het forum om wat te leren over het intressante tomos blokje
Omhoog

Sjaan
Tomosforummer
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:12
Locatie: Bla'm
  • Citeer

Berichtdoor Sjaan » 19 jun 2007 17:09

wat ixiltomos al zei, die koeribjes stellen niets voor. Dus als je lange ritten wilt maken, en het hele gebeuren heel wil houden, zou ik het niet aanraden.

...maar om af en toe wat op te crossen; ik zou zeggen, waarom niet? :)
(8>
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
19 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.