had eerst ff deze ongeschouwde snortomos gehaald voor 50 euries met proma gp en extra blokje , liep niet maar was een leuke eerste uitdaging.

de bougie vonkte niet en dus liep die niet, maakte mij boos dus daarna ff contactpunten vervangen en toen liep die!! ik helemaal blij en ging ff klein stukie testen, met proma liep ie wel lekker alleen was zoog die focking veel valse lucht, ook bleek de demperwol niet helemaal ok meer te zijn:

dus ga ff demperwol kopen
mijn standaard cilinder was zwaar verneukt(koelvinnen waren afgebroken en zuiger was gaar

dus moest ff mijn cilinder eraf halen, alleen was dit niet zo ff mijn cilinder was helemaal vast geroest aan mijn carter en tapeindes en kreeg hem totaal niet los. met veel schroevendraaiers en bijtels kwam hij eindelijk los, en heb hem meteen weg gegooid(beetje dom uiteindelijk gezien) toch had ik mijn karter aardig verneukt met het beitelen, en heb besloten, mijn elektronishe onsteking blok nu te gaan gebruikten voor mijn toekomstige racertje.
heb tweede hands ff chill atw 22 gekocht

ook had ik een standaard uitlaatje voor snor gekocht, 5 euro, maar weet eigelijk niet waarom

ben van plan om van deze tomos een sprintertje/racertje te maken, gaat lang duren maar uiteindelijk zal het er wel komen.
ben moment teel bezig met het frame, heb veel onderdelen gespoten, en ga binnenkort frame spuiten, maar eerst ff super afbeit halen.
ook heb ik laatst nog een brommertje gekocht voor onderdelen, maar met kenteken: een flexer uit 2003, met elektronishe onsteking blok voor maar 100 euro!! ook zaten er semi slick banden op, en een oliegeveerde ebr voorvork binnenkort foto's!!

let niet op de rommel, had nog niet opgeruimd

ik dacht dat het een super koop was maar toen ik de carterkap open maakte vond ik oppeens 8 balhoofdstel balletjes(dacht ik). het bleken de kogelagers van mij blok te zijn die eruit waren gereden!! voor de rest was alles wel chill dus moet binnen kort ff nieuwe lagers in persen, weet iemand hoe dat moet???
van mijn 3 blokken ga ik 2 compleet werkende maken, en de rest van het andere blok voor onderdelen bewaren!!,
hier al mijn blokken uit elkaar:
doos met koppelingen kickstarters en vertandingen

kappen van blok en midden karter

hier nog ff gestript blok, moet alleen nog ff vliegwiel trekker kopen, want krijg vliegwiel er anders niet af. ga binnenkort wel ff teflon bussen of kurk kopen om krukas op te vullen!!

hier ook nog ff mijn snorkop:

ben nu ff mijn koppelingsveren aan het inkorten, de 1ste 1,5 cm, 2e 2,5 cm, maar moet eerst ff zeegeringen tang kopen.
mijn setup nu:
50cc standard
bromkop
14/12 dellorto
15mm ontgrenst spruitstuk
proma gp
26-22
mijn setup voor sprinter word(maar duurt nog wel even

75cc eurokit
puch hd kop 70cc
hpi 06
17.5 dellorto twin air
homoet 6p omgelast
26-22
mijn setup voor 'normaal' brommertje:
65 airsal
puch hd kop 70cc
15/15 dellorto
homoet 4p
26-22
heb net dremel gekocht:400 digital series echt te vet ding, draait focking hard, heb 80 opzet stukjes erbij!!

ga binnenkort mijn hele blok in de super afbeit doen en dan helemaal polijsten!!
Morgen meer foto's en weer een update!!