- Welke model tomos heb je?
Een tomos waarvan het model niet helemaal bekend is
Uit welk jaar komt de tomos ?
1999 (geschat)
Is het een snor of een brommer?
brommer
Wanneer ontstond het probleem?
bij de koop
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nee
Wat is het probleem?
Ik heb deze brommer zaterdag overgekocht. Het benzineslangetje was sowieso kapot en de brommer reed daarom ook niet. Ik heb de brommer direct naar de fietsenmaker gebracht verderop. Deze zou de remmen, licht en het benzinekabeltje repareren. Bovendien 2 nieuwe achterveringen.
Toen ik vandaag belde, bleek er meer aan de hand te zijn. Een reparatie van ong. 230 euro. 38 euro voor de veringen + benzineslangetje, 25 per stuk (?) voor lagers, deze waren kapot gegaan omdat de brommer een tijd stil had gestaan (dit klopt) volgens de fietsenmaker. En 150€ aan arbeidskosten. Bovendien had ie nog wat contactplaatjes (?) schoongemaakt. (daardoor startte de brommer niet)
Ik heb toegestemd met de reparatie van het benzinekabeltje, contactplaatjes en nieuwe veringen. Dit een totaal val 38€.
Nu mijn vraag. Zou het echt kloppen dat de lagers kapot zijn, en, zal ik dit door de fietsenmaker laten repareren of kan ik ze beter zelf kopen (hoeveel moet ik er uberhaupt hebben) en een bekende van mij ze erop laten zetten? Of rekent deze meneer gewoon veel te veel en zou het goedkoper mogelijk moeten zijn.
Bij het testen van de brommer merkte ik wel dat de brommer wat stroever, zwaarder liep. Dus toch een probleem met de lagers? Ik heb er zelf geen verstand van, dus daarom vraag ik jullie of dit het probleem zou kunnen zijn.
Groet, Tom