• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

moeilijk starten

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
Joep123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Joep123 » 04 jun 2008 16:31

• Welke model tomos heb je?
    Tomos S25
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    98 dacht ik
    Is het een snor of een brommer?
    Snor
    Wanneer ontstond het probleem?
    2 Weken terug

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Niks veranderd alleen gerepareerd

Wat is het probleem?
Beste mensen

De laatste tijd doet mijn tomos een beetje raar. Hij start prima en in een keer als hij een nacht gestaan heeft. Maar als ik een stuk gereden heb en ik probeer hem na een paar uur weer te starten doet hij erg moeilijk. Ik moet soms wel 10 keer kicken of meer en als hij dan start doet hij even moeilijk en komt er wat witachtige rook uit de uitlaat(choke helpt ook niet). Ik heb pas nog de krukaskeerring vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Ook m’n achterwiel en ketting zijn niet vettig van de olie ofzo. Het gekke is ook dat hij daarna wel prima rijd en stationair loopt. Ik heb hiervoor meer als een half jaar met deze setup gereden dus er is verder niks aan veranderd. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen dat hij zo moeilijk start?

Gr. Joep

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 04 jun 2008 16:51

Wittige rook uit de uitlaat duidt op versnellingsbakolie dat wordt meeverbrand. Welke krukaskeerring heb je vervangen? Heb je deze wel goed gemonteerd (met de dichte zijde naar de buitenkant?)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Joep123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Joep123 » 04 jun 2008 22:32

Ik heb de keerring achter de koppeling vervangen, en hij zit er hetzelfde in als de oude. kan het dus een andere keerring zijn. Hij rijd verder wel prima.

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 04 jun 2008 23:56

als ik jouw was zou ik gewoon even paar dingen nakijken en schoon maken. vooral je carberateur even er af halen en schoon maken. als het mogelijk is ook je luchtfilter even doen. dit is in ieder geval 1 van de vele dingen die ervoor kan zorgen dat je brommer slecht start. ook zou je even na moeten kijken of de keerring wel goed zit aan de carter kant. heb je allebij de keerringen vervangen of alleen die aan de carterkant ? heb je het topic gelezen waar uitgelegd word hoe je die vervangt ? als je op dat topic helemaal naar benede scrold staat er nog een andere post met de maten die de keerring moet hebben. hoop dat je hier al iets verder mee komt.

Joep123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Joep123 » 05 jun 2008 11:51

M'n Carburateur heb ik pas nog schoongemaakt, m'n luchtfilter zou ik nog kunnen proberen maar ik denk eigenlijk niet dat het daaraan ligt. Ik heb inderdaad alleen de keerring aan de carterkant vervangen en die zit er ook wel goed in. Naar die andere heb ik idd niet gekeken. Ik lees wel even die topic door dan, bedankt voor de tip.

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 05 jun 2008 23:30

zal ik je nog een tip nageven. aan de ontstekingskant (staat ook in de faq.) doe dan even op de grondplaat een streepje zetten en op het montage plaatje dus hoe het ronde ijzer gemonteert zit dat je deze weer precies terug kan zetten. wat ook goede tip is: de keering er in tikken met een pijpsleutel maat 21 werkt het beste. dan heb je ong de rand van je keerring en tik je hem er gelijkmatig in.

zal ook even uitleggen waardoor je brommer dan slechter kan rijden (sorry als het al gezegt is maar geen zin om het nog te gaan lezen :lol: ) zoals je misschien al op andere topics hebt gelezen word de benzine via je spoelpoorten je carters in geperst bij je krukas. als daar de keerring lek is kan je bezine daar gedeeltelijk ontsnappen en bij het aanzuigen krijgt hij te veel zuurstof (valse lucht) deze ring slijt langzaam op zijn tijd dus is aangeraden om die toch gewoon (ook al zijn ze niet lek) ieder jaar te vervangen.

hoop je hiermee weer voldoende geinformeerd te hebben.

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 08 jun 2008 17:41

Feit dat er wittige rook uit je uitlaat komt én dat je aan de keerring hebt gezeten lijkt mij dat dat je probleem is.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers