- Welke model tomos heb je?
Tomos A35 HDA
Uit welk jaar komt de tomos ?
Oktober 2002
Is het een snor of een brommer?
Snor
Wanneer ontstond het probleem?
Was al toen ik hem kocht
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Er zit alleen een andere uitlaat op,techno boss volgens bonnetje van vorige eigenaar.
Wat is het probleem?[/list
Mijn Tomos trekt prima op enzo,maar zodra hij op snelheid komt gaat hij viertakten en af en toe beetje inhouden. (i.c.m. BRRRRR geluid)
Heb hier al flink gezocht op het forum en aan de hand daarvan de carburateur al geprobeerd af te stellen.
Standaard sproeiermaat is 50,heb er al 51 in gedaan maar dan werd het alleen maar erger! (kwam het probleem eerder,nog voor hij op snelheid was)
Daarna 49 geprobeerd,trok hij iets sneller op maar werd het inhouden op snelheid iets erger.
Voor de zekerheid 48 geprobeerd,toen sloeg hij goed aan maar was hij niet meer op toeren te krijgen!
Dus met andere woorden,sproeier 50 lijkt me de goeie!
Nou heb ik ook ergens gelezen dat dat viertakten een soort van 'produkteigenschap' is van de Tomos snor,maar ik lees nergens of dit nou eigenlijk kwaad kan behalve dat het een beetje vervelend is.
Is hier (op een redelijk eenvoudige manier) nou iets aan te doen,zou een gewone standaard uitlaat het probleem oplossen bijvoorbeeld?
Ik rij ook best wel lange rechte stukken soms,dus zou fijn zijn als hij gewoon soepeltjes reed op snelheid!
Ik hoop dat jullie wat nuttige informatie/advies hebben!