• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

gianelli uitlaat 14/12 carb brommer kop a5, loopt slecht?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 13 aug 2008 22:37

• Welke model tomos heb je?
    a3 ofzo
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    geen idee best oud,
    Is het een snor of een brommer?
    snor
    Wanneer ontstond het probleem?
    vandaag hehe

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    carb/ 14/12 gewoon brommer carb dus, uitlaat(terugloper van technigas dacht ik met gianelli demper en een brom kop a5

Wat is het probleem?
nou ik heb die dingen dus vandaag op mijn tomos gezet, met alleen de kop vervangen liep die prima en trok harder, toen heb ik de pijp er op gezet, liep ook best goed alleen hield een beetje in leek me, toen de carb erop gezet, en toen begon het.
hij loopt wel goed alleen als ik me gas los laat, valt die stil, hij begint dan weer te lopen als ik of gas geef of de shook aanzet maar als ik de shook aanzet loopt die maar eventjes, als ik dan bijna tot stil stand kom valt die alsnog uit, ook als ik stil sta valt die uit, dus hij loopt niet stationair, als ik het achterwiel van de grond af haal en dan vol gas geef, en dieop zijn top zit dan valt die ook uit even (1 sec) en slaat dan weer aan en zo achter elkaar.

ik weet niet wat voor een sproeier er in zit dus op een vraag die daarop doelt, helaas en de tomos rijd ong 55 met flinke wind tegen dus misschien 60-62 met normale wind.

weten jullie waar aan het slechte lopen ervan kan liggen? ik dacht zelf aan te weinig benzine maar ik kan er goed naast zitten.
hoi

Erik
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 13 aug 2008 22:48

ik denk aan een te grote of te kleine sproeier eerlijk gezegt, het is niet moeilijk om even te kijken wat voor sproeier je hebt. het kan ook zijn dat je je stationair schroef eventjes moet aandraaien op de carb. Ook een oorzaak is valse lucht, is de carb wel goed aangesloten e.d.
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 13 aug 2008 22:54

Dit is een typisch geval van een verkeerde afstelling. Je dacht toch niet een andere carb erop te kunnen gooien zonder je sproeier te checken??

Doe dat maar eens. en stel dan even fatsoenlijk af.

dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 13 aug 2008 23:06

Dit is een typisch geval van een verkeerde afstelling. Je dacht toch niet een andere carb erop te kunnen gooien zonder je sproeier te checken??

Doe dat maar eens. en stel dan even fatsoenlijk af.
ja beetje sjonnie en dom van me weet ik :shock: wat ik me ook bedenk net, kan het aan me spruitstuk liggen? die is namenlijk niet ontgrenst, ik weet niet of dat uitmaakt? maja zal morge gelijk kijken, en valse lucht zou misschien ook nog kunnen omdat ik me filter neit 100% kan aansluiten op het buisje dat aan de carb zit zeg maar,
ik zal het morge posten als ik meer weet en het al eventueel verholpen is ;)
hoi

dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 14 aug 2008 21:32

ik heb gekeken en er zit een 51 sproeier in, dus wat zal ik ongeveer moeten halen? ik zat zelf al aan 54 55 te denken, maar zal vast wel neit goed zijn :P

Erik
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 14 aug 2008 21:50

met die afstelling is 51 eig wel voldoende, probeer misschien een 53-55 of 54
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 15 aug 2008 16:09

daar ben ik weer, ik heb van alles geprobeert maar niks helpt, sproeier 54 en 55, met 55 loopt die heel slecht en blijft heel moeilijk aanstaan, met 54 loopt die stukken beter, maar met geen van bijde wilt hij stationair lopen of aanblijven staan als ik gas los laat, ik heb ook mijn oude carb aangesloten (9,14) daarmee liep die wel goed stationair, maar wel een stuk minder kracht en haperen op de top, ik heb de stationair schroef eens overgezet en geprobeert af te stellen maar het maakt geen verschil, ik weet echt niet waar het nu aan kan liggen, is er misschien iets mis met de carb zelf? greets
hoi

dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 16 aug 2008 17:04

niemand? :x :')
hoi

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 aug 2008 18:30

Lekkage al opgespoort? Ik vermoed ergens een vals luchtlek (krukaskeerring(en), aansluiting carburateur->spruitstuk, kop- en voetpakking).

Loop alles eens na, voel of er voldoende compressie is, of de uitlaatdemper niet verstopt zit. In uitzonderlijke gevallen kunnen de zuigerveren het probleem zijn (te veel speling).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

dubthierry
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dubthierry » 17 aug 2008 15:00

Lekkage al opgespoort? Ik vermoed ergens een vals luchtlek (krukaskeerring(en), aansluiting carburateur->spruitstuk, kop- en voetpakking).

Loop alles eens na, voel of er voldoende compressie is, of de uitlaatdemper niet verstopt zit. In uitzonderlijke gevallen kunnen de zuigerveren het probleem zijn (te veel speling).
nja ik kan nergens lekkages vinden, het zou dan misschien de carb->spruit aansluiting kunnen zijn want met de kleine carb loopt die wel goed, kan het dan niet gewoon aan de carb liggen? want als ik aan de stationair schroef draai gebeurt er niks, geen verschil in lopen, de gasschuif gaat wel gewoon open en dicht als ik eraan draai, ik zal btw over paar minuten een foto posten van de bougie misschien hebben jullie daar wat aan.
hoi

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen