• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

KB's A35 X Citta X Classic X Dax X C50

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
293 berichten
  • Pagina 8 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 15
  • Volgende
ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 31 mar 2016 12:55

Ik heb daar waar die ingaat in de bos demper iets verbogen met een tang, klemt ie wat beter, so far so good.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 03 apr 2016 14:32

Ik heb nu het slangetje terug geplaatst in het luchtfilter en een tandwiel verhouding van 24/31. De top is nu 39 maar maakt dan wel behoorlijk wat toeren... Ik wil hem echter nog langzamer dan dat hebben. Wat is handig om hem verder af te voeren? Ik wil liever ook nog terug naar 26/31 vanwege de vele toeren die hij nu maakt op top.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 apr 2016 16:32

Langere uitlaat wil je niet horen zeker ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 03 apr 2016 17:47

Haha ach ja... Misschien een ringetje in de uitlaatpoort?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 apr 2016 18:52

Ja, dat kan maar dan doe je een beetje teniet wat je daarvoor allemaal hebt verbeterd.

Aan de andere kant, proberen kost nix.

hulsje in begin pijp misschien makkelijker te verwezenlijken.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 03 apr 2016 18:56

Uuhhhh ja dat bedoelde ik haha
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 03 apr 2016 20:23

Ik neem aan dat dat ook de toeren remt? Hij maakt namelijk echt absurd veel toeren nu vol gas.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 03 apr 2016 20:55

24/31 is een veel te lichte vertanding voor jouw setup, dat vindt het motorblok niet leuk.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 apr 2016 21:27

Ja, dat zal ook de toeren doen afnemen maar dan ben je ergens wel heel raar bezig in mijn ogen.

Maar je moet wat.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 03 apr 2016 23:50

24/31 is een veel te lichte vertanding voor jouw setup, dat vindt het motorblok niet leuk.
Eens. Alleen als ik hem bijvoorbeeld 26/26 maak gaat hij veeeeuul te hard. Setup maakt me niet zo veel uit alleen wil ik hem ongeveer 35 laten lopen met deze uitlaat en op top niet al te veel toeren.. Dat probeer ik te bereiken..

Edit: Of is dit gewoon een te hoogtoerige uitlaat om dat te bereiken?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 00:00

Zou dan bijvoorbeeld deze beter zijn: http://www.123tomos.nl/Webwinkel-Produc ... t-Dun.html

Er staat dun bij maar helaas niet de diameter van de bocht. Hij lijkt wel fractioneel dunner op de foto als je hem vergelijkt me de speedy er naast http://www.123tomos.nl/website/index.ph ... 21&Index=2
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 apr 2016 01:12

Als je nu de bocht pakt van een van die en die in de bos zet.... bij interesse wil ik wel kijken welke lengte je ongeveer moet hebben? Moet alleen ff aan elkaar gelast.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 04 apr 2016 07:38

Techno cc mischien?
Valt wel erg op maar trekt als een beest :evil:
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 10:34

Maar gaat die echt aanzienlijk langzamer op top? Heb geen zin om weer een uitlaat te bestellen die te hard gaat haha.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 10:36

Als je nu de bocht pakt van een van die en die in de bos zet.... bij interesse wil ik wel kijken welke lengte je ongeveer moet hebben? Moet alleen ff aan elkaar gelast.
Zou perfect zijn alleen heb ik helaas geen lasapparaat beschikbaar :(
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 04 apr 2016 12:39

Ging bij mij op top 50 km/h met volledige brom setup en 24/26 vertanding.
Iets harder dan 35 km/h dus.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 16:45

Bij de gamma een buis met buitendiameter van 22 mm gekocht. Deze in de uitlaat gezet en even aangetikt. Toen op de rand afgezaagd. Toen ik hem daarna ging testen maakte het zo goed als geen verschil. Dus wellicht dat het lag aan het feit dat hij niet precies dezelfde diameter had dus nu heb ik het dicht gemaakt met metaal epoxy. Even 10 uur wachten, dan met een vijl de flens weer glad maken en testen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 16:46

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 apr 2016 19:42

De diameter van de uitgang v/d uitlaatpoort is ongeveer 22 mm dus het busje zal kleiner moeten als dat om echt een beetje verschil te maken. De uitlaatgassen zijn heet, 400 a 500 graden of meer, of epoxy dat zo prettig vind...?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 20:09

Dan haal ik denk ik morgen nog maar een pijpje voor in dit pijpje. En ja, ik dacht er nog over na inderdaad. Maargoed, we zien vanzelf wel wat er met de epoxie gebeurd.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
293 berichten
  • Pagina 8 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.