Ohja, waarschijnlijk kan er nu ook weer een kleinere sproeier in, maar dan moet ik er eerst weer mee hebben gereden haha
[ Post made via Mobile Device ]

Mr Milco wat vervelend voor je , techniek is vooral uitdagend , je vinger achter de waarheid krijgen dus we zullen de dingen die mij hier opvallen eens achter elkaar gaan zetten .
Ten eerste je sproeiermaat die aan de hoge kant is maar er wel al die tijd in gezeten heeft duid op iets extra 's we kunnen ons dus de vraag stellen waarom hij dit nodig had .
Ik zou dus zeggen dat je dat moet zoeken in hetgeen wat er af gehaald is en dus ook in wat er voor terug in de plaats gekomen is en hoe dit gemonteerd is .
Dat die bromboer van jou gaat lopen klagen over het spul dat hij er zelf voor jou heeft op gezet en je nu adviseert om een andere cilinder te monteren komt waarschijnlijk voort uit het feit dat hij wel verder wil zoeken maar dit kosten technisch niet voor niets wil doen .
Confronteer hem maar eens met het feit dat hij niet moet gaan lopen klagen over het materiaal wat hij zelf verkoopt en dat je van hem verwacht dat hij de dingen die ontstaan zijn na zijn reparatie netjes op lost .
Hou op met er zelf bakken geld in te smijten , hij is de veroorzaker van het probleem het is een zwaktebod van hem om achteraf de kwaliteit van de cilinder af te kraken , die hij zelf verkoopt en gemonteerd heeft .
Vertel hem maar dat wij hier van het Tomosforum de afloop van deze zaak met alle leden goed in de gaten houden en dat dat geen goede reclame voor hem is als jij de naam van zijn zaak hier bekend maakt .
Hopelijk zet hem dat aan het denken .
Dit moet je echt doen je moet je poot stijf houden en van geen wijken weten , dat is het recht wat jij als klant van hem hebt breng hem dat op een rustige maar vastberaden manier aan zijn verstand geen emotie er in want dan verlies je en trekt hij de deur dicht .
Kalm oprecht en vastberaden .
Laten we t zo stellen... Mijn brommer, en de 3 anders scooters hier bij huis, komen daar nooit meer. Alleen maar mensen op kosten jagen.Ik heb niet echt een hoge pet op van nummer 1. Eerst de orginele cilinder onbruikbaar maken en vervolgens je tomos niet meer aan de praat krijgen. Wat je nog wel zou kunnen doen als je wilt is na een ritje de bougie kleur checken, wanneer die aan de zwarte kant is zou je nog met de sproeier iets omlaag kunnen gaan. Is de kleur goed dan laat je het gewoon zo. En de uitlaat kan je er altijd nog opzetten als de huidige uitlaat versleten is, of je verkoopt hem.
Gewoon zijn naam noemen zodat indien hij de zaak voor je gevoel niet netjes heeft opgelost , anderen op deze manier voor hem gewaarschuwd zijn , de rotte appel uit het kistje halen
De massa is altijd sterker dan het individu zou die bromboer moeten weten komt hij met zijn getoonde service op den duur nog wel achter als zijn klantenkring kleiner wordt .
Eendracht maakt sterk .
Oke, dan weet ik dat ik niet weer een nieuwe hoef te halen haha..Met remmenreiniger even op de bougie spuiten en dan met een staalborsteltje even poetsen. Voor een snortomos is Ngk bougie met een hittegraad 5 of 6 goed. Probeer daarna nog de sproeier wat te verkleinen en de kleur checken. Mocht die nog slecht lopen zou ik toch nog een deotest doen, ook bij de aansluiting carburateur met het spruitstuk komt vaak valse lucht voor.
Voorheen met de oude cilinder was die mooi koffiebruin.Bij een snor tomos staat standaard de ontsteking aan de laten kant waardoor het benzine lucht mengsel niet geheel tot ontbranding komt , dit is precies wat een snorfiets tot snorfiets maakt motor levert minder kracht door een onvolledige verbranding en rijd hierdoor langzamer , het kan zijn dat de bougie hierdoor zwart uitslaat .
Oké. Duidelijk verhaal. Heb vandaag een stuk gereden (8km) met de gas aan op de mobiel. En hij rijd 31 op dit moment.Timing wordt geregeld door een magneet op het vliegwiel en een sensor (pick-up) Zodra die magneet langs de sensor komt stuurt die een signaal naar de cdi die op zijn beurt weer de opgebouwde spanning doorgeeft aan de bobine. De bobine (eigenlijk een transformator) tranformeert de betrekkelijk lage spanning in en hoge spanning van wel 10.000tot 30.000 volt. En die hoge spanning zet je bougie weer om in een vonk. De magneet op het vliegwiel en de sensor bepalen dus de timing en daar valt weinig aan af te stellen omdat die vast gemonteerd zijn.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast