Wat je nu hebt is met een kleinere sproeier te weinig benzine en teveel lucht.
Met een groetere sproeier andersom,met beide loopt ie stationair niet goed.
Met kleine sproeier de choke erop,met te grote sproeier verzuipt ie of gaat ie 4 takten.
Een originele snor moet je met de choke starten en ff laten warmlopen voor je ermee kunt rijden of je rijd een stukje met choke.
Ik begin 'm geloof ik te vatten. Dus het feit dat hij zowel met sproeier 50 afsloeg en met 52 had verschillende oorzaken? Met 50 te weinig benzine en met 52 juist te veel. Dus dan zou sproeier 51 wel goed moeten zijn?
Het heeft niet zozeer met je sproeier te maken maar met je inlaat van je carb en spruitstuk bij jou setup.
Een standaard snor rijd het beste met sproeier 49 of 50,maar dan start je met de choke.
Je hebt een bromkop en je onsteking op bromstand en een standaard snel uitlaat,je verbrandingsgassen gaan er sneller uit als dat er benzine/lucht mengsel inkomt,je uitlaat is nu groter als je inlaat.
Je moet je inlaat dus vergroten dmv je spruitstuk/carb
Al die begrenzers zitten erop om een snorfiets juist langzamer te laten lopen als een bromfiets.
Ik neem aan dat je niet vaak of niet goed durft te sleutelen aan je snor,je kan 1000 mogelijkheden bedenken maar met een begrensd spruitstuk zul je met jou setup altijd problemen blijven houden.
Er staan hier veel voorbeelden hoe je alles kunt doen,iedereen wil je ermee helpen dus dat is het probleem niet.
Je kunt dagen door blijven gaan met vragen stellen maar zonder ermee te beginnen schiet je niets op.
Maar goed je zult wel met een andere optie komen waarop je weer een niet bevredigend antwoord zult krijgen.