Ik heb de sproeier nog even bekeken, ik meende dat het een 49 was, maar het bleek een 50 te zijn. Ik heb 'm even vergeleken met de 50 die ik had liggen, en het gat bleek groter te zijn, dus idd uitgeboord. Hij was iets kleiner dan de 52, dus ik denk dat het een 51 was, in feite. Ik heb de 52 gemonteerd, en ik heb het idee dat hij nou beter rijdt op z'n top, dat rare inhouden was nu iig niet aanwezig.Dat soort inhouden is meestal een te kleine sproeier. Ik zou beginnen met sproeier 52 om te proberen.
Het gaat er vooral om dat het de juiste hittegraad is van de bougie. Dat bleke is altijd met een nieuwe bougie, daar moet je minimaal 20-40 km mee rijden wil je wat kleur krijgen.
Klopt, vaak wordt er niets vervangen en als er dan wat vervangen wordt dan wordt er ook gelijk een nieuwe cilinder en zuiger (incl. zuigerveren) gekocht.Dat is vaak, dat als de compressie wat minder is, de brommer slecht start. Was bij mijn oude cilinder ook. Ik weet niet hoeveel km's erop staan, maar vaak worden die zuigerveren nooit vervangen..
Er zijn dus genoeg tips.
Er staat 3600 km op de teller.Dat is vaak, dat als de compressie wat minder is, de brommer slecht start. Was bij mijn oude cilinder ook. Ik weet niet hoeveel km's erop staan, maar vaak worden die zuigerveren nooit vervangen..
Er zijn dus genoeg tips.
Ik start altijd met de choke, maar als ik 'm dan eraf gooi en ik laat 'm nog een tijdje stationair lopen dan hoor je dat 'ie steeds aarzelender gaat klinken en uiteindelijk afslaat, tenzij ik het gas erop hou.Alteid starten met shoke tenzij je net hebt gereden
dus ookal is het 50 graden moet je met shoke starten
luchtfilter ontgrenst met sproeier verhoging loopt juist beter,Zuigerveren vervangen lijkt me best wel een kloteklus, dus zijn er nog andere zaken die ik eerst nog zou kunnen proberen?
Voor de goede orde: Het uitvallen is alleen aan de orde bij een koude motor, en alleen als je het gas dichtdraait. Zolang je gas blijft geven, blijft 'ie lopen. En dan hoeft het niet eens echt koud te zijn, twee uurtjes stilstaan bij een buitentemperatuur van 18 graden is al koud genoeg. De bougie is mooi bruin, de stationairschroef is redelijk ver ingedraaid (dwz: met de klok mee)
Zodra de motor goed warm is, blijft ie wel mooi lopen, ook stationair.
De carburateur is volgens mij gewoon het standaard snormodel (er staat 14/9 op), maar het luchtfilter is wel ontgrensd. Zou het daardoor kunnen komen? Dat verandert immers de lucht/brandstof-verhouding. Of heeft dat luchtfilter weinig invloed zolang je stil staat?
Oh? Ik had juist op dit forum gelezen dat een ontgrensd luchtfilter alleen beter liep als ook het spruitstuk ontgrensd en de carburateur aangepast was.luchtfilter ontgrenst met sproeier verhoging loopt juist beter,Zuigerveren vervangen lijkt me best wel een kloteklus, dus zijn er nog andere zaken die ik eerst nog zou kunnen proberen?
Voor de goede orde: Het uitvallen is alleen aan de orde bij een koude motor, en alleen als je het gas dichtdraait. Zolang je gas blijft geven, blijft 'ie lopen. En dan hoeft het niet eens echt koud te zijn, twee uurtjes stilstaan bij een buitentemperatuur van 18 graden is al koud genoeg. De bougie is mooi bruin, de stationairschroef is redelijk ver ingedraaid (dwz: met de klok mee)
De carburateur is volgens mij gewoon het standaard snormodel (er staat 14/9 op), maar het luchtfilter is wel ontgrensd. Zou het daardoor kunnen komen? Dat verandert immers de lucht/brandstof-verhouding. Of heeft dat luchtfilter weinig invloed zolang je stil staat?
bromkop lost het vaak op (lees maar op forum)
omdat die wat lekkerder en completer verbrand.
nee is goed, koppakking hoeft soms niet, je moet maar ff kijken daarvoor.Oh? Ik had juist op dit forum gelezen dat een ontgrensd luchtfilter alleen beter liep als ook het spruitstuk ontgrensd en de carburateur aangepast was.luchtfilter ontgrenst met sproeier verhoging loopt juist beter,Zuigerveren vervangen lijkt me best wel een kloteklus, dus zijn er nog andere zaken die ik eerst nog zou kunnen proberen?
bromkop lost het vaak op (lees maar op forum)
omdat die wat lekkerder en completer verbrand.
Cilinderkop vervangen, is dat gewoon een kwestie van:
-bougie eruit
-die 4 moeren los
-oude kop eraf
-oude koppakking eraf
-nieuwe koppakking erop
-nieuwe kop erop
- 4 moeren weer vast
-bougie terug
Of vergeet ik nu iets?
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten