• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

LED-Achterlicht

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
jorgie_tomos_geakk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor jorgie_tomos_geakk » 19 apr 2009 21:56

• Welke model tomos heb je?

Tomos Standaard

Uit welk jaar komt de tomos ?

2004 :(

Is het een snor of een brommer?

snor :)

Wanneer ontstond het probleem?

Bij aanschaf van mijn eerste LED-achterlicht van DMP

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?

Nee

Wat is het probleem?
Ik heb vanaf 1 september vorig jaar al 5 LED achterlichten van DMP gehad maar telkens branden ze door. Ik dacht iets fout te hebben gedaan. Dus na de 3e keer het LED achterlicht door de brommerboer te laten monteren. (Tensen tweewielers te sgravezande) maar na 3 weken was hij weer kapot. Terug gegaan boos geworden. :evil: Uit eindelijk hebben ze een nieuwe gemonteerd dit keer met weerstandjes . Nog geen twee weken later sloeg weer heb noodlot toe hij brandde weer door :( :( en krijg nu geen nieuwe meer :(

wat zijn jullie meningen en ervaringen hiermee ?????

KUNNEN JULLIE MIJ HELPEN ????

DANK JULLIE WEL
Kelly m'n liefste blijf altijd van je houden

Tomos blok te koop 90 euro exc. verzendkosten

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 apr 2009 22:50

Denk er even aan dat je CAPSLOCK (hoofdlettertoets) vaststaat. Dat wordt op fora gezien als schreeuwen....

Wellicht komt er teveel spanning op de stekkers te staan (of kortsluiting in de kabelboom). Beter meet je (of laat dit meten) bij draaiende motor wat de stekkerspanning is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat DMP zoveel bagger achterlichten verkoopt. Incidenteel 1 of 2 kan.

Vwb de opmerking dat je geen nieuwe meer krijgt, ik denk dat je nog steeds op garantie kan terugvallen. Aangezien de vorige keren de bromboer je lamp heeft gemonteerd kun je hem wel nalatigheid aanzeggen aangezien dit nu al de 5e keer is dat de leds doorbranden. Hij had dus kunnen meten wat de spanning was op de aansluitingen voordat hij de laatste keer (weliswaar met weerstand) jouw ledlamp had gemonteerd. Waarschijnlijk was hij er dan ook achter gekomen wat het probleem is. Misschien spanningsregelaar defect. Sta erop dat je garantie hebt. Als hij je geen nieuwe meer wil verkopen moet je je geld terug krijgen. Neem desnoods je ouder(s) mee als ie moeilijk gaat doen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

jorgie_tomos_geakk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor jorgie_tomos_geakk » 20 apr 2009 18:29

Dankjewel voor deze zeer nuttige informatie :D
Bij deze mijn welgemeende excuses voor het geactiveerd hebben van mijn caps-lock toets.
Ik ben net nieuw dus nog niet heel bekend op tomosforum. Maar de brommerboer heb ik met allebei mijn ouders en de rekening van 59,95 (!!!!!!!!) geconfronteerd met de feiten en heeft hij mij de deur gewezen en wil geen enkel gesprek meer aan. De brommerboer is zelfs in alle staat om zijn rolluiken dicht te doen als ik in de buurt ben.

dankjewel :D
Kelly m'n liefste blijf altijd van je houden

Tomos blok te koop 90 euro exc. verzendkosten

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 21 apr 2009 18:47

Dankjewel voor deze zeer nuttige informatie :D
Bij deze mijn welgemeende excuses voor het geactiveerd hebben van mijn caps-lock toets.
Ik ben net nieuw dus nog niet heel bekend op tomosforum. Maar de brommerboer heb ik met allebei mijn ouders en de rekening van 59,95 (!!!!!!!!) geconfronteerd met de feiten en heeft hij mij de deur gewezen en wil geen enkel gesprek meer aan. De brommerboer is zelfs in alle staat om zijn rolluiken dicht te doen als ik in de buurt ben.

dankjewel :D
Hebben je ouders een rechtsbijstandsverzekering, dan zou ik die inschakelen en hem dat ook laten weten. En daarnaast een klacht indienen bij de organisatie waar je bromboer bij is aangesloten (RDW/ Bovag).

Ik heb dit 1 keer eerder meegemaakt dat zo'n persoon mij de deur wilde wijzen. Ik heb hem daarna fijntjes op zijn plicht gewezen een deugdelijk produkt te leveren (w.o. ook reparaties en montage van onderdelen) voor het geld dat ik betaal, anders ik gebruik ga maken van consumentengarantie en mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Daarna was ie ineens poeslief want hij wist dat hij mij niet zo de deur kon wijzen.

Ik weet niet hoe het gesprek is gegaan en of er meteen op aggressieve manier is gecommuniceerd. Probeer telefonisch contact op te nemen als ze je in de winkel weigeren. Het motto is "Klant is koning". Ik zou wel eens willen weten op welke gronden hij de claim heeft afgewezen.

Mocht dit ook niet baten kun je hier wel posten wie het is, zodat ook anderen deze bromboer kunnen gaan mijden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers