• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Contactslot op de Tomos maken. [verandert]

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 30 aug 2009 16:04

• Welke model tomos heb je? Tomos a35
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2005 waarschijnlijk
    Is het een snor of een brommer? snor
    Wanneer ontstond het probleem? -

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? -

Wat is het probleem?
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.
Ik heb pas geleden een tomos brommer (a35) aangeschaft.
En het probleem is dat als je hem in de stad wil neerzetten ofzo, dan kan ie toch zo gestart worden door iedereen?:O
Want je hebt geen contact sleuteltje ervoor ofzo, kan je dit er nog in maken of ergens kopen laten doen ( zo ja waar?)
is hier geen oplossing voor?

Groeten Floris

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 30 aug 2009 16:07

Ja iedereen kan hem starten, ik heb het nog nooit zien gebeuren, maar een contactslot maken kan je zelf wel, bij de elektronikazaak een sleutelschakelaar halen, en deze tussen de signaaldraad van de bobine hangen, als je een aansluitschema ofzo nodig hebt moet je het maar zeggen, maak ik het even voor je.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 30 aug 2009 16:11

Ja iedereen kan hem starten, ik heb het nog nooit zien gebeuren, maar een contactslot maken kan je zelf wel, bij de elektronikazaak een sleutelschakelaar halen, en deze tussen de signaaldraad van de bobine hangen, als je een aansluitschema ofzo nodig hebt moet je het maar zeggen, maak ik het even voor je.
Hallo, uh ja heb je zelf een Tomos ook?
weetje trouwens ook wat voor slot ik moet kopen? een hangslot of een schijfremslot?
ik ben zelf niet zo technisch dus zelf zou ik dat niet kunnen maargoed niemand doet dus zoiets?
en draaien ze de dop van je Tomos niet zo af en gooien ze er zand in? waar kan je een afsluitbare tankdop kopen?

heel erg bedankt voor je tijd man!
super
groeten

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 30 aug 2009 16:52

Ik heb een ubertomos :P tis mn 3e inmiddels :P

Je hebt een A35. dus een schijfremslot kan niet, gewoon een U beugel slot, of een dikke ketting, kan je bij de bromboer halen,

Ja zand in de benzinetank gebeurt heeeel soms :P mij is het nog niet overkomen :P maar ik heb een tankdop met slot, altijd al gehad. Ook die kan je gewoon bij de bromfietswinkel halen.

Die schakeling voor een contactslot is echt heeeel makkelijk, stelt echt niets voor, moet wel even van je weten of je een elektronische ontsteking of een puntenontsteking hebt voordat ik een schema voor je kan maken.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 30 aug 2009 17:54

Ik heb een ubertomos :P tis mn 3e inmiddels :P

Je hebt een A35. dus een schijfremslot kan niet, gewoon een U beugel slot, of een dikke ketting, kan je bij de bromboer halen,

Ja zand in de benzinetank gebeurt heeeel soms :P mij is het nog niet overkomen :P maar ik heb een tankdop met slot, altijd al gehad. Ook die kan je gewoon bij de bromfietswinkel halen.

Die schakeling voor een contactslot is echt heeeel makkelijk, stelt echt niets voor, moet wel even van je weten of je een elektronische ontsteking of een puntenontsteking hebt voordat ik een schema voor je kan maken.

hallo, uh waarom zou ik geen schijfremslot op een a35 kunnen zetten?;$
haha, ik heb de ballen verstand van brommers dus ik weet niet wat voor ontsteking ik heb, ik moet hem zeg maar aantrappen? hoe kan ik erachterkomen wat voor ontsteking ik heb?
en die spullen die ik voor zo'n contactslot nodig heb, waar kan ik die kopen, kan je me misschien een site geven ofzo en wat ik allemaal nodig heb,

nogmaals bedankt voor je tijd en ik hoor het wel
groeten Floris

Waarom kan een schijfrem slot niet op een a35?
uh als ik eerlijk moet zijn heb ik de ballen verstand van brommers dus kan je me uitleggen hoe ik te weten kom of ik een elektronische of een puntenontsteking, voor zover ik weet

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 30 aug 2009 18:57

Je kan ook gewoon een soort allu. kastje bouwen om je killswitch met een sleuteltje (kluissleutel bv), dat was ik laatst nog van plan, moet nog ff opmeten enzo. Als je hem dan op uit heb staan doe je dat kastje opslot, en niemand die m aan kan kicken :').
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 30 aug 2009 23:21

lekker omslachtig dus :P

een schijfremslot kan niet, omdat een A35 geen schijfremmen heeft, maar trommelremmen :P

Als je linker zijkap er af haalt zie je de bobine zitten, als je bobine er zo uit ziet:
Afbeelding
(het is het zwarte kastje links)

Heb je een elektronische ontsteking, hij kan er ook iets anders uit zien, maar zolang het een dicht zwarte kastje is heb jij een elektronische ontsteking,

Als het geen dicht zwart kastje is, maar een metalen beugel met daarin een zwart kastje, heb je een puntenontsteking.

op okaphone.nl en conrad.nl verkopen ze sleutelschakelaars

Tomos gaat te koop!

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 31 aug 2009 16:33

lekker omslachtig dus :P

een schijfremslot kan niet, omdat een A35 geen schijfremmen heeft, maar trommelremmen :P

Als je linker zijkap er af haalt zie je de bobine zitten, als je bobine er zo uit ziet:
Afbeelding
(het is het zwarte kastje links)

Heb je een elektronische ontsteking, hij kan er ook iets anders uit zien, maar zolang het een dicht zwarte kastje is heb jij een elektronische ontsteking,

Als het geen dicht zwart kastje is, maar een metalen beugel met daarin een zwart kastje, heb je een puntenontsteking.

op okaphone.nl en conrad.nl verkopen ze sleutelschakelaars

Oke bedankt,
maarum ik moet de tomos aantrappen, dan kan het toch ook niet elektrisch zijn?
dit zal waarschijnlijk domme vraag zijn maar ik heb geen verstand van tomossen.
maar hoe kom ik aan zo'n kastje?:$ om er om heen te maken? haha
nog bedankt enzo

groetennnnn

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 31 aug 2009 17:06

Dat je hem aantrapt heeft niets met de ontsteking te maken ;) Verder zou ik niet weten waar je zo'n klein kastje moet gaan vinden, is ook erg omslachtig vind aangezien een killswitch alleen al duurder is dan een sleutelschakelaar, en je moet er nog soortvan een kastje omheen bouwen, dus daar zou ik niet voor gaan....

Tomos gaat te koop!

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 31 aug 2009 19:06

Dat je hem aantrapt heeft niets met de ontsteking te maken ;) Verder zou ik niet weten waar je zo'n klein kastje moet gaan vinden, is ook erg omslachtig vind aangezien een killswitch alleen al duurder is dan een sleutelschakelaar, en je moet er nog soortvan een kastje omheen bouwen, dus daar zou ik niet voor gaan....
oh oke, en dus dan moet ik gewoon een contact slot ertussen maken?
dat ik bij de conrad kan bestellen dus?
en kan je me misschien nog verder helpen hoe ik dat zou kunnen fabriceren?

groeten Floris

-Arie-
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor -Arie- » 31 aug 2009 20:24

zou je niet gewoon een duimschakelaartje tussen je kabelboom kunne zetten en dan het schakelaartje onder je kappie douwen??
eens een Tomos altijd een Tomos

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 31 aug 2009 20:32

Simpel gezegd moet je er voor zorgen dat de bougie niet kan vonken. Het simpelste is hiervoor een onderbreker in de bedrading te maken (bijv een sleutelcontact) van de draden die uit je blok komen (zwart en geel).

Het heeft idd niets te maken met het kunnen aankicken (want dat is mechanisch), maar als je ervoor zorgt dat de bedrading geen stroom meer levert kunnen ze er niets mee.

Daarbij maakt het geen drol uit wat voor ontsteking je hebt. Je onderbreekt gewoon de zwarte en gele draad die uit je blok komen (je kan ook de stekkers lostrekken dan doet ie ook niets).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 31 aug 2009 20:55

Shadowranger wat jij zegt daar had ik nog niet aan gedacht :P je kan natuurlijk gewoon de zwarte draad uit je blok gebruiken, ik dacht aan een onderbreking tussen de signaaldraad van de bobine, welke uiteindelijk alsnog op die zwarte draad uitkomt -.-

Dus wat je doet, is gewoon je sleutelschakelaar plaatsen waar jij het wilt, dan de zwarte draad van je motorblok naar de schakelaar leiden, en vanaf de sleutelschakelaar weer naar waar de zwarte draad van je motorblok normaal naar toe zou gaan.

Tomos gaat te koop!

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 31 aug 2009 21:29

Oke dus nu moet ik gewoon een sleutel contact bij Conrad kopen en de gele en zwarte draad er door heen leiden en klaar is Kees?
zeg ik het zo goed? Bedankt voor je hulp admin & showranger ;)
groeten Floris

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 01 sep 2009 09:16

Je moet de draden loshalen aan de stekkers. Dan even 2x 2 nieuwe draden trekken tussen aansluiting van het blok en contactslot (met dezelfde kleur uiteraard :mrgreen: ) zodat alleen als het contactslot verbinding maakt de tomos gestart kan worden.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 01 sep 2009 18:55

Je moet de draden loshalen aan de stekkers. Dan even 2x 2 nieuwe draden trekken tussen aansluiting van het blok en contactslot (met dezelfde kleur uiteraard :mrgreen: ) zodat alleen als het contactslot verbinding maakt de tomos gestart kan worden.
Kan je misschien een link geven voor conrad want ik kan nergens zo'n contactslot vinden :O
bij die 2x2 nieuwe draden trekken, moet ik dan zelf draden kopen of zitten die in de tomos ergens ofzo en dat contactslot moet tussen de bobine en het signaaldraad?

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 01 sep 2009 19:24

Productnummer is 750662 - 89, links op de site kun je het nummer invullen en direct naar de bijbehorende pagina gaan, een link geven heeft geen zin daar kan die site niet mee overweg.

Dit is er een waarbij je de sleutels in beide standen eruit kan trekken, wel zo handig.

Tomos gaat te koop!

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 02 sep 2009 13:40

.....bij die 2x2 nieuwe draden trekken, moet ik dan zelf draden kopen of zitten die in de tomos ergens ofzo en dat contactslot moet tussen de bobine en het signaaldraad?...
Draden trekken tussen de 2 aansluitingen (1 heen naar en 1 retour vanaf het contactslot voor elk van de 2 kleuren). Je kan gewoon soepel installatiedraad gebruiken.

tomosliefhebber
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosliefhebber » 02 sep 2009 17:33

Productnummer is 750662 - 89, links op de site kun je het nummer invullen en direct naar de bijbehorende pagina gaan, een link geven heeft geen zin daar kan die site niet mee overweg.

Dit is er een waarbij je de sleutels in beide standen eruit kan trekken, wel zo handig.
je had eerder op deze toppic een foto laten zien van jou tomos, en ik heb nu ook even fototje gemaakt.
dus als je even je hotmail geeft dan stuur ik hem wel even dan kan je uitleggen wat ik aan wat vast moet maken etc.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 02 sep 2009 20:28

titel verandert

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1