• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Help, ik snap er niks van

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
jwplug
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:35
  • Citeer

Berichtdoor jwplug » 06 nov 2009 11:58

Ik heb een Tomos standaard nieuwste editie(snor),
ik heb hem op laten voeren, nieuwe onderdelen die heb zijn : achtertandwiel 24, Standaard snel uitlaat, 15mm caburateur, een sportfilter en ze zeggen dat ze het ringetje uit het spruitstuk gehaald hebben

aangezien ik zelf geen verstand heb van brommers vraag ik maar om advies
hij loopt maar 45 en als ik een heuvel afga 50, volgens mij klopt dat niet.
in eerste instantie denk ik dat ze niks aan het spruitstuk hebben gedaan maar ik weet et ook niet

als je kijkt naar die onderdelen hoe hard hoort ie dan te gaan???
en wat denken jullie wat er dan niet klopt?

HELP
Omhoog


PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 06 nov 2009 12:49

Naar beginners.
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 06 nov 2009 14:36

Staat de ontsteking op bromstand?
Is het voortandwiel vervangen?

2 dingen die toch wel invloed op je snelheid kunnen hebben.

Als je wil weten of je spruitstuk nog begrenst is moet je even je carb der afhalen en gewoon kijken.
Omhoog

jwplug
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:35
  • Citeer

Berichtdoor jwplug » 06 nov 2009 16:43

maar vrienden zeggen dat ie gewoon 55 hoort te gaan(zei hebben hetzelfde) :?
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 06 nov 2009 16:57

Als hun een andere tandwiel verhouding hebben kan er al verschil in zitten.
Als hun een bromkop hebben kan er verschil in zitten.
Onsteking op bromstand.
En een onbegrensd spruitstuk haalt niet zo heel veel uit hoor.
Maar waarom in godsnaam een 15/15?
Heb je geld teveel voor benzine ofso?
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

jwplug
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:35
  • Citeer

Berichtdoor jwplug » 07 nov 2009 15:44

d8 dat ie dan sneller zou gaan maar niet dus:S
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 07 nov 2009 15:57

Een 15/15 carberateur word meestal gebruikt met een zwaar opgefokte 50cc of een 70cc.
Niet een bijna standaard brommer.
Het grootste wat ik jou kan aanraden is een 14/12.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 07 nov 2009 16:11

15/15 h eb je met jouw setup inderdaad niet zo heel veel aan.

Maar ik zou als ik jou was je ontsteking op bromstand zetten (zie de FAQ/wiki voor uitleg)

Ik denk dat jij de 55 dan wel gaat halen.
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 07 nov 2009 17:44

hey,

Zoals je je setup beschrijft klopt je snelheid wel ongeveer.

Als je nog dezelfde cilinderkop hebt zit daar het verschil mss ook wel in, het makkelijkste wat je kan doen is de pakking dan tussen de cilinderkop uithalen.(alleen weet ik niet of ze die er tegenwoordig nog in doen)

ook kan het verschil er al inzitten dat je 24 tands achter hebt zitten en je maten 22.

Je kan 'n puch HD cilinderkop halen dat scheelt erg veel in combinatie met ontsteking op brom zetten(vandaag nog gedaan 8) )
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.