• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ik kom d'r niet meer uit..! (nu met filmpje)

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 20:57

Hallo tomosfreaks :evil: !

Ik heb onlangs een tomos S25 aangeschaft :twisted: .

Was er erg blij mee :koning: .

Heb lekker een tijdje std rond gereden. Maarja snelheid begon te vervelen dus ik wou iets harder.

Ik heb de cilinderkop eraf gehaald omdat ik een afgevlakte had .

Deze bleek niet recht te zijn :(.
Originele weer erop dus.
Dus heb nieuwe pakkingen, nieuwe zuigerveren, nieuw vraaktekenveertje, nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator gehaald.
Alles weer in elkaar gezet en netjes afgesteld :) .

Vervolgens draaide ik voorzichtig de carburateur aan maar deze brak :cry: :cry: !
(denk dat deze al slecht is geweest)


Maar fijn.. een andere carburateur geregeld (std 12/9) dezelfde die ik erop had.

Nieuw filtertje in de carburateur, nieuw ringentje in de carburateur, nieuwe sproeier(zelfde).
en natuurlijk ook carburateur goed gereinigd.

Alles er weer op en starten.

Natuurlijk paar maal trappen omdat de vlotterbak leeg was.

Naar 4 / 5 x trappen starte die(op de choke). 15 sec op de choke en toen de choke eraf.

naar 3 / 4 sec viel de tomos uit. (wazig)

Dacht eventjes een snugger moment te hebben om eventjes te controleren op valse lucht.
Dus lekker met de deo bus langs de pakkingen spuiten. HAHA! geen valse lucht.. :wink: !

Vervolgens even bougietje gewisseld. En weer proberen. Het zelfde probleem. hmm.. :?:

Was een beetje aan het martelen en doen.

Later heb ik het choke hendeltje iets naar beneden gedrukt en de tomos bleef lopen!!

Hardstikke mooi maar zosnel ik het hendeltje weer loslaat valt de Tomos weer uit :?:

Andere sproeier geprobeerd (56 voorheen 49 en 50)! Ook geen enkel verschil.

En opeens kreeg ik weer een idee. De keerring aan de rechterkant. Want heb de 'oliekap' eraf gehad. Deze ook vernieuwd maarja.. Nog geen verschil

:idea: :idea: Nu heb ik 't rubber achter de carburateur iets dichtgeknepen en verrek hij bleef fatsoenlijk lopen :D :idea: :idea: .

Stukkie rijden en hardstikke mooi bleef lekker rijden .


Maar om een lang verhaal kort te maken. Ben ik nu ten einde raad :!: Wat kan ik hier aan doen :?: :?:


Hoop dat jullie goede raad hebben hoe ik dit verhaal kan oplossen.
Van wat ik gelezen heb is er geen ''luchtprop'' voor het model S25 bestaat.



Link
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XFjwk4Wmazs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XFjwk4Wmazs&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Laatst gewijzigd door Partystarter op 18 nov 2009 23:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog


rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 18 nov 2009 21:18

Valse lucht, waarschijnlijk toch vanuit de spleet die vlak achter je vastdraaiophetspruitstuk schroef.

Effe eraf halen kijken of het rubbertje en het plastic buisje goed zitten.

Heb je nu die scheve cilinderkop erop zitten ofwa? heb je de cilinderkop kruislings aangedraaid?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 21:21

Valse lucht, waarschijnlijk toch vanuit de spleet die vlak achter je vastdraaiophetspruitstuk schroef.

Effe eraf halen kijken of het rubbertje en het plastic buisje goed zitten.
Deze zit goed. Dat weet ik zeker.
Als ik met deo ga spuiten op de 'verbinding' gebeurt er niets tot vrij weinig met de toeren.

Is het ook mogelijk dat de carburateur 'kapot' is?
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 21:22

Valse lucht, waarschijnlijk toch vanuit de spleet die vlak achter je vastdraaiophetspruitstuk schroef.

Effe eraf halen kijken of het rubbertje en het plastic buisje goed zitten.

Heb je nu die scheve cilinderkop erop zitten ofwa? heb je de cilinderkop kruislings aangedraaid?
Nee heb de originele weer gemonteerd.
En heb de cilinderkop kruislings aangedraaid
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 18 nov 2009 21:31

mhh, carb eraf halen en vinger in je spruitstuk steken en dan iemand(of als je beetje lenig bent zelf :P ) een slag of 2 kicken luisteren of hij ergens heel hard lucht vandaan zuigt of eruit spuugt.

Anders toch even proberen met een andere carb.

Zit alles helemaal goed gemonteerd op je carb(ook het kapje waar je gaskabel in gaat, of de pakking daar niet dubbel zit oid.)
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 21:34

mhh, carb eraf halen en vinger in je spruitstuk steken en dan iemand(of als je beetje lenig bent zelf :P ) een slag of 2 kicken luisteren of hij ergens heel hard lucht vandaan zuigt of eruit spuugt.
Oke, bedankt voor de tip..

Maar heb je ook een verklaring voor hoe het komt als ik de choke iets indruk dat het dan beter gaat?

Of hoe het komt als ik de lucht knijp dat die dan beter gaat lopen?

Misschien sproeier probleempje??
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 18 nov 2009 21:36

wellicht sproeier maar zoals je het nu verteld komt het er gewoon op neer dat hij valse lucht zuigt na je venturibuis. (zeg maar achter je gasschuif)


Haal je cilinderkop er eens af en controleer of alles goed aan heeft gesloten. Als hij lekte zie je er redelijk wat olie op zitten. Ook meteen even de aansluiting goed schoonmaken.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 21:53

wellicht sproeier maar zoals je het nu verteld komt het er gewoon op neer dat hij valse lucht zuigt na je venturibuis. (zeg maar achter je gasschuif)


Haal je cilinderkop er eens af en controleer of alles goed aan heeft gesloten. Als hij lekte zie je er redelijk wat olie op zitten. Ook meteen even de aansluiting goed schoonmaken.
Sorry maar kan je iets duidelijker zijn?

Waar zit redelijk wat olie op? de zuiger?
En welke aansluiting?

Ben ook al even wezen de beunhaas uit hangen en heb vloeibare pakking rond de aansluiting tussen de carburateur en spruitstuk gesmeerd.

Maarjaa ook tevergeefs..

Sproeier 56 zit er nu in.. Origineel was 49. Wat raad je dan aan?
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 18 nov 2009 22:35

dit heeft nu niets te maken met je sproeier, duidelijk valse lucht:

Afbeelding

dit is heel vaak het geval bij een carb als hij wat minder is(gemonteerd) waarbij de gele pijl de lucht is
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 18 nov 2009 22:49

Afbeelding


Dit bedoel jij neem ik aan?
Dat hij hier de lucht aanzuigt..

Ik weet zeker dat het klepje er goed opzit.
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 19 nov 2009 09:13

dat kan, daar zit ook een pakking maar ik bedoel die sleuf recht achter de schroef waarmee je m vastzet
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 19 nov 2009 11:54

dat kan, daar zit ook een pakking maar ik bedoel die sleuf recht achter de schroef waarmee je m vastzet
Ik neem aan als het 'kapje' er goed erop zit dat deze ook gewoon mee wordt afgesloten mag ik aannemen
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 19 nov 2009 12:33

als die rubbere ring er niet goed opzit wil hij via die sleuf nogwel eens valse lucht aanzuigen
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Bennoo
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:53
  • Citeer

Berichtdoor Bennoo » 19 nov 2009 12:35

Precies wat rik van geffen zegt..
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 19 nov 2009 12:39

als die rubbere ring er niet goed opzit wil hij via die sleuf nogwel eens valse lucht aanzuigen

Oke, bedankt.
Dit ga ik even proberen.

Nog verdere aanwijzingen/tips?
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 19 nov 2009 18:33

Iemand anders nog tips/oplossingen?

:evil:
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 19 nov 2009 20:04

of ik heb niet goed doorgelezen ofiets, maar heb je je carb goed schoon gemaakt?

Kan het zijn dat je cilinderkop zodanig vernuekt was dat toen je hem aandraaide dat je een kras op je cilinder hebt(waar je cilinderkop erop drukt)
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 20 nov 2009 10:02

of ik heb niet goed doorgelezen ofiets, maar heb je je carb goed schoon gemaakt?

Kan het zijn dat je cilinderkop zodanig vernuekt was dat toen je hem aandraaide dat je een kras op je cilinder hebt(waar je cilinderkop erop drukt)

Ja, m'n carburateur is zeker goed schoon.. geen twijfel aan :) .

De cilinderkop zit er goed op en de vlakken zijn niet beschadigd.
Cilinderkop zelfs nog vlakgeschuurd. (weet zeker dat deze recht is)

Er zit wel iets een kras in de cilinder. Maar dit geeft 100% zeker geen effect op het stationair draaien van het motortje.
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 20 nov 2009 11:44

mhh een kras kan toch wel degelijk temaken hebben met het gedrag van je blokje.

Zijn je zuigerveren nog wel goed?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Partystarter
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:29
Locatie: Heino
  • Citeer

Berichtdoor Partystarter » 20 nov 2009 13:08

mhh een kras kan toch wel degelijk temaken hebben met het gedrag van je blokje.

Zijn je zuigerveren nog wel goed?

Nieuwe zuigerveren, en dit is niet echt een typisch gedrag van 'n krasje.

Ik ga nog 1x proberen een andere sproeier in te zetten.

En als dit niet wil steek ik 'm in de brand :oops: !

Nee ik breng 'm dan weg naar 'n brommerboer
Vake bu'j te bange!
Gas is alles! Remmen is angst
Ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.