• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

inhouden op zijn top

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 23 mar 2010 17:08

Hallo mensen.

Ik heb nog steedts een probleem met mijn Tomos.

Ik heb een Tomos quadro uit 2005.

Mijn setup is alles standaard behalve een Bullet uitlaat met sproeier 51.

De broomer start op de choke in 1 keer (E-Start),zonder de choke lukt het niet,ook niet met dit weer van 15 graden.
Het lukt me niet om hem stationair telaten draaien,en dat heeft niks met de stationairschroef temaken.
Nu moet ik mijn gasschuif zo afstellen dat hij in mijn crburateur bijna voor de helft b lijft open staan,dan blijft hij na even rijden wellopen,maar dan wil de brommer bij stilstand altijd weg rijden,en dat is niet best voor je koppeling,maar anders slaat hij gewoon af.
Als je rijd,dan rijd hij op zich wel goed,gaat goed naar zijn 2e versnelling,en gaat best snel naar zijn top.
Alleen op zijn top blijft hij inhouden,hij wil harder,maar kan het niet.
Als ik van een heuvel af rij,dan gaat hij ongeveer 40,en dan is het inhouden(viertakten) weg,tot dat hij weer naar de 35 gaat,en dan begint hij weer intehouden.
Als ik rij,en ik moet een bocht nemen,en geef dan weer gas,dat gaat allemaal wel goed.

Ik heb mijn kop en voetpakking al vervangen,
Het enigste wat ik heb is lichte krassen in mijn cylinder en zuiger,maar geen diepe krassen waar je nagels in blijven hangen.
Je voelt ze eigenlijk niet.
Ik dacht messchien dat het aan mijn zuigerveren ligt,maar hoe zie ik of ze versleten zijn.
Of moet ik de orginele sproeier 49 weer proberen.

Wie o Wie kan mij bruikbare tips geven.
Omhoog


Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 23 mar 2010 17:17

grotere sproeier? mischien
vuil in je cabarateur
Valse lucht
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
marijn8888
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 dec 2009 17:55
Locatie: Voorschoten
  • Citeer

Berichtdoor marijn8888 » 23 mar 2010 17:18

Ik zou inderdaad ook het probleem bij de sproeier zoeken. Even een paar maatjes proberen. Het is soms verbazingwekkend hoeveel invloed zo'n klein rotonderdeeltje kan hebben :lol:
Jij kan zeker geen wheelie jonge

hierrr
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 23 mar 2010 17:27

Ok,maar moet ik dan een grotere proberen,en aan welke maat moet ik dan denken?
Ik heb nu 51.

Wat ook raar is.
Ik krijg hem alleen gestart met de choke,dan start hij in 1 keer,maar dan wil hij niet blijven lopen als de choke nog in staat.
Draai ik de choke er uit,dan loopt wel beter,maar slaat ook af,tot dat ik eerst een stukje heb gereden,dan blijft hij wel lopen.
Maar duw ik dan de choke er op,dan slaat hij direct uit.
En klopt het ook dat er altijd benzine in je vlotterbak blijft zitten,want als ik mijn carburateur er afhaal komt er een hele plens benzine uit.
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 23 mar 2010 17:56

ik zou lekker proberen een sproeier set te kopen van maat 50-60 ofzo en dan daar beetje tussen gaan kijken of probeer 54 ofzo ik moset ook ineens naar 70:P en die van mij houd ook ngo wel beetje in dus er gaat binnekort ff 74 en 72 in en dan kijken met welke ik het hardste ga.
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 23 mar 2010 18:04

ja er hoort benzine uit te komen

Ik zou indd een paar sproeiers halen iets er boven en eronder
controleer even de kleur van je bougie kijken wat daar uitkomt
spuit ook even deo tussen je cabarateur /spruitstuk cilinder en kijk of hij dan wel stationair blijft lopen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 23 mar 2010 19:03

het probleem wat je hebt heb ik ook wel eens gehad. Wat bij mij de oplossing was, dat ik er en kleinere in plaats van en grotere sproeier in me carb had gestopt. Maar kijk is of je bougie niet wit is, stel dat hij koffie bruin is of iets aan de donkere kant gewoon en kleinere sproeier
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 24 mar 2010 20:17

Hij maakt nu op zijn top een geluid als MEEEEEBRRRRMEEEEEBRRRRMEEEEEBRRRRMEEE
Meee = volgas
Brrr = Inhouden
En dit gaat dan best snel achter elkaar,er zit echt maar 1 a 2 seconden tussen.
Zou ik dit kunnen oplossen door een kleiner tandwielachter?
Mijn ontsteking staat al op Brommer.

Ik vraag me alleen af wat voor een ontsteking ik eigenlijk heb.
Want ik zit nog steedts met dat stationair lopen van de motor.
Want dat is mijn grootste probleem.

En als ik een paar kilometer heb gereden,loopt hij ook veel beter,net of alles net even uitzet door de warmte,en dat alles beter afsluit ofzo.
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 24 mar 2010 21:29

Welke kleur heeft je bougie?
Je kunt kijken wat voor type ontsteking je hebt door even het vliegwiel er af te halen dan kun je zien of je te maken hebt met en punten of en electrische ontsteking.

Verder kan het zijn dat je en lekke keerring ergens hebt of en lekke pakking. Mijn tomos heeft vroeger ook niet echt lekker stationair gelopen. Toen heb ik gelijk de krukaskeerringen vervangen en de voet en koppaking en intlaat pakking ook wel membraam pakking genoemd. Kost je en uurtje of 2 maar dan ben je er bijna zeker van dat je geen lek meer hebt. Waar je op moet letten zijn dat je de oude pakking resten goed verwijdert. En wanneer je de cilinder er op zet kruislings aandraaien
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 25 mar 2010 09:27

Ik heb mijn kop en voetpakking al vervangen,en alles goed schoongemaakt,en kruislings aangedraaid.
En als mijn krukaskeering kapot zou zijn,dan zou hij toch veelwitte rook moeten geven,en dat doet hij niet.
En als de keerring aan de ontstekingskant kapot zou zijn,dan zou er toch benzine uit mijn carterkap moeten komen lijkt mij.
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 25 mar 2010 10:58

Dat is de vergissing die veel mensen maken. Mijn krukaskeerring aan de ontstekingszijde was lek. Maar er lekte geen benzine uit. Ik zou hem voor de zekerheid toch eens vervangen, en hebje verder de pakking van je membraam ook al vervangen?
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 25 mar 2010 13:29

Nee die heb ik niet vervangen,maar daar gebeurd ook niks als ik er met de deo op spuit,geen toerenverschil.
Ik ga toch eens naar mijn keering aan de ontstekingskant kijken.
Aan mijn koppelingskant zit er nog wel goed in,ik weet niet of deze lek is,maar hij rookt niet verder.
En de brommer komt ook wel goed tot zijn top,ja ok hij houd in,maar dat is een ander probleem denk ik zo.
Hij moet gewoon stationair blijven draaien,zodat ik het stationair op de normale manier kan afstellen,en niet zoals nu met de gasschuif.
Omhoog

fllex
Vaste forummer
Berichten: 398
Lid geworden op: 07 mei 2008 02:38
Locatie: hillegom
  • Citeer

Berichtdoor fllex » 25 mar 2010 20:14

Zet er nou maar gewoon een andere sproeier in ;)

Ik had hetzelfde met standaard uitlaat en standaard luchtfilter (dat bbbbbbbrrrrrrrr en dan weer even normaal dan weer brrrrrrrrrrr)... maar ipv kleinere sproeier deed ik er een tecnigas en gaasfilter op. Maar nog wilt hij op het begin 4takten (koud) dus ik moet zelfs nog kleiner... zit nu 50 in.
Tomos 65cc
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 26 mar 2010 17:45

zo lang de kleur van je bougie goed is kun je de sproeier verkleinen, word je bougie grijs/wit moet je de sproeier vergroten
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 26 mar 2010 20:10

Maar kan het zo zijn dat je brommer toch inhoud ondanks dat je bougie koffiebruin is.
Want dat is bij mij wel het geval nu.

Toen ik van mijn werk kwam heb ik direct mijn bougie nagekeken,en dat is 7 km,en bougie was koffiebruin.
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 26 mar 2010 20:14

Het is puur afstellen bij de ene moet er en grotere sproeier in bij de ander weer kleiner. Probeer bij is bij jou en sproeier van 2 maten kleiner
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 26 mar 2010 20:44

Ik heb de orginele sproeier 49 nog liggen,die zal ik eens proberen.
Omhoog

BeunnerR
Vaste forummer
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 aug 2009 04:25
Locatie: 072
  • Citeer

Berichtdoor BeunnerR » 26 mar 2010 20:59

ik heb dat nu ook sinds k powerfilter heb gemonteerd, zat 50 in standaard en nu 51 maar doet t nog steeds.. zal nu ff naar me sproeier kijke :)
Tomos snor 2010 65cc blab
BMW 520i E34.. 6inlijnkut
BMW 325i E36 -- driftbakki
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 27 mar 2010 13:44

Hallo mensen.

Ik heb even een paar foto's genomen van mijn bougie,zoals hij er nu uitziet met sproeier 51.

Graag jullie oordeel over hoe de bougie eruit ziet.

Akvast bedankt.
Afbeelding
Afbeelding
Omhoog

chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 27 mar 2010 14:41

Hallo.

Sorry voor de dubbele post.

Maar ik heb net even mijn sproeier vervangen voor een 49.
En nu loopt ie helemaal klote,dus volgensmij moet ik dus niet kleiner.
Nu trekt hij nog slechter.

ik heb wel even met de deobus getest,omdat ik mijn kop en voetpakking heb vervangen.
Bij de koppaking gebeurd niks.
Maar bij de voetpakking,als ik daar spuit gaat de motor sneller draaien/meer toeren dus.
Ook als ik hem dan laat lopen,dan slaat hij bijna af,en dan spuit ik op de voetpakking,en dan komt hij weer tot toeren.
Ik heb deze voetpakking net vervangen,het maakt niet uit aan welke kant ik spuit met de deo,bij allebij de kanten komt hij tot toeren.
Zou het ook wat anders kunnen zijn dan mijn voetpakking.

Ik zou denken als ik links met de deospuit,dan kan hij rechts nog lucht verliezen,en viza verza.
Zou ik het goed kunnen oplossen met vloeibare pakking?

Er zit wel hele dunne pakking tussen,lijkt wel papier.
Mijn koppaking is veeldikkeren sterker.

Wie heeft er een antwoord voor mij.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.