• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vraag verkeersregels :P

plaats hier je vragen/weetjes over het kenteken en de RDW keuring. Ook verzekeringen vragen kunt je hier kwijt
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 16:13

Hallo !

Ik heb dus een vraag over de verkeersregels, ik heb net het filmpje gekeken via de link die firezi heeft gepost
viewtopic.php?f=57&t=13784
Dit is een fimpje van Blik op de Weg, en hierin gaat het dus voornamelijk over brom en snorfietsen.

Mijn vraag is dus:
Ik heb een zundapp ( aangezien het tomosforum is mag je het ook een tomos noemen :lol: ) waarvan de topsnelheid 95 km/u is gemeten met gps en autometer. Dan wilde ik weten wat de gevolgen zijn als ik wordt aangehouden door de politie, of als ik staande wordt gehouden bij een rollerbank en hem moet laten blazen.

Wat ik uit het fimpje opmaak is dat als ik gesnapt wordt met een bromfiets die meer als 30km/u harder gaat mijn rijbewijs wordt ingevorded waarbij het niet uitmaakt of ik nou rijdend wordt aangehouden of dat het een rollerbank meting is.

Of zijn er nog andere consequenties zoals inname van brommer en teruggestuurd krijgen in een vierkant doosje of wat dan ook.
Alvast bedankt
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 16 mei 2010 17:11

Dat is als je rijdend wordt aangehouden.
Pas bij de dubbele toegestane snelheid gemeten op de rollerbank wordt je bromfiets ingenomen door de politie.
Mocht je nu op de rollerbank komen, moet je weten dat hij niet ingenomen wordt. Stel je rijdt 95. Op de roller bedraagt dat altijd enkele km's minder. Stel je zou op 92 uitkomen. Elke uitslag op de rollerbank wordt naar boven afgerond. 96 wordt 100. Maar 92 wordt ook 100. Van dat afgeronde bedrag 10% nemen en dat van je gemeten snelheid aftrekken. 92-10=82. Dan wordt hij niet ingenomen, maar krijg je wel een fikse boete en moet je later voor een keuring naar het politieburea. Dit is in principe ook niet ernstig. Die keuring is er alleen vanwege dat je hem standaard moet komen laten zien.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 mei 2010 19:05

Als ik het filmpje goed heb geïnterpreteerd (leuk Scrabble woord) wordt je rijbewijs ingevorderd als je brommer of snorfiets vanaf 30 km/uur harder kan dan de construktiesnelheid. Dat wordt dus gemeten met de rollenbank. MAAR...... Als je in een gebied rijdt waar maximaal 30 km/uur gereden mag worden, kan je rijbewijs ook ingevorderd worden als ze je snappen met gecorrigeerd 60 km/uur. Dan komt er dus geen rollenbank aan te pas. Dit geldt voornamelijk voor bromfietsen, wan snorders kunnen niet zo hard (.....)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 19:18

Oke hardstikke bedankt beiden, dus als ik het goed begrijp wordt je brommer pas ingevorderd, als je brommer in staat is 2 keer zo hard te gaan als de maximum toegestane snelheid voor een brommer. Namelijk 90km/u waar correctie op heeft plaatsgevonden.

En je rijbewijs mag ingevorderd worden als je 30km/u harder RIJDT als dat toegestaan is de desbetreffend gebied ?

Zijn er nog enkele regels die betrekking hebben op inbeslag name van voertuigen en/of rijbewijs?
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 16 mei 2010 19:42

Als ik het filmpje goed heb geïnterpreteerd (leuk Scrabble woord) wordt je rijbewijs ingevorderd als je brommer of snorfiets vanaf 30 km/uur harder kan dan de construktiesnelheid. Dat wordt dus gemeten met de rollenbank.
Je rijbewijs raak je alleen kwijt als je 30km/h of harder te hard RIJDT, dus niet dat hij het ook kan.

Je rijbewijs hou je altijd als je op de rollerbank moet. Al gaat je brommer 150. :wink:

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 20:06

maar dan raak ik dus wel mijn brommer kwijt, volgens pascall. Of is dit incorrect :p
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 16 mei 2010 20:11

Als je de toegestane snelheid met meer dan 30 km/u overschrijdt en je wordt op heterdaad betrapt (BEHALVE BIJ FLITSERS) dan wordt je rijbewijs ingenomen en krijg je een boete. Het humeur van de agent bepaalt of hij op de rollerbank moet ja of nee.

Op de rollerbank is het sinds 2010! en niet zoals firezi zegt dat boven een constructie snelheid van 65 km/u (20 te hard, dus met een snorfiets 45) het kenteken bewijs wordt ingenomen en een boete die officier van justitie bepaalt. Je moet dan je brommer laten keuren bij het RDW.

Ik ben gepakt in 2009. Na correctie 105 kilomter per uur. Kentekenbewijs kwijt, 2 maanden later een boete op de mat van +/- 300€.

Als je voor de 3e keer gepakt wordt, dan wordt de brommer ingenomen voor onbepaalde tijd. Een kennis kon kiezen tussen een boete met 3 nullen of inbeslagname (dit was in 2007) tot op heden heeft hij zijn brommer nog niet terug.

Rijbewijs wordt niet ingevorderd op de rollerbank (je rijdt immers ook niet te hard, hij KAN te hard)

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 16 mei 2010 20:15

Ohja en mocht je een begrenser hebben die tijdelijk de constructie snelheid beinvloedt dan krijg je ook nog een boete die bepaalt wordt door officier van justitie. De politie heeft altijd het recht om bij een rollerbanktest de brommer in te nemen voor een technisch onderzoek. Hierbij kijken ze of jij een begrenzer hebt. Ik heb nog nooit gehoort dat ze naar het aantal cc's kijken. Als blijkt dat je er meer dan 49,9cc hebt dan krijg je een boete voor het rijden (onverzekerd rondrijden) op een motor.

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 20:18

Oke, hardstikke bedankt :P
Dus als ik het goed begrijp, als ik op de rollerbank moet en hieruit blijkt dat mijn brommer meer als 20 km/u te hard gaat wordt het rijbewijs ingenomen en moet ik mijn brommer opnieuw laten keuren bij het RDW.

Als mijn brommer opnieuw gekeurt moet worden bij het RDW, betekent dit dan dat hij niet wordt ingevorderd ook al gaat hij meer als 20 km/u te hard? Dus dat ik met mijn brommer naar huis mag lopen en hem moet afvoeren naar 45 km/u.

En heeft het ook nog invloedt als de brommer op iemand anders zijn naam staat geschreven. Aangezien de Zundapp ( voor het forum tomos :P) niet op mijn naam maar op mijn vaders naam genoteerd staat, ook de brommer verzekering staat op zijn naam.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 16 mei 2010 20:20

Nee, het staat op jouw rijbewijs zeg maar. Als jij gepakt wordt voor de 3e keer op de brommer van een neef uit noord friesland en die brommer overschrijdt de snelheid ook met 20 km/h dan wordt hij ook ingenomen ook al staat hij op zijn naam.

ohja die andere vragen :p

Oke, hardstikke bedankt :P
Dus als ik het goed begrijp, als ik op de rollerbank moet en hieruit blijkt dat mijn brommer meer als 20 km/u te hard gaat wordt het rijbewijs ingenomen en moet ik mijn brommer opnieuw laten keuren bij het RDW.

Ja dan wordt hij opnieuw (let op moet helemaal standaard zijn! dus gewoon 49,9cc. Niet te veel geluid etc) gekeurd

Als mijn brommer opnieuw gekeurt moet worden bij het RDW, betekent dit dan dat hij niet wordt ingevorderd ook al gaat hij meer als 20 km/u te hard? Dus dat ik met mijn brommer naar huis mag lopen en hem moet afvoeren naar 45 km/u.

Nee je gebruikt gewoon de benenwagen en de brommer in de hand om naar huis tegaan

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 20:22

Ohja en mocht je een begrenser hebben die tijdelijk de constructie snelheid beinvloedt dan krijg je ook nog een boete die bepaalt wordt door officier van justitie. De politie heeft altijd het recht om bij een rollerbanktest de brommer in te nemen voor een technisch onderzoek. Hierbij kijken ze of jij een begrenzer hebt. Ik heb nog nooit gehoort dat ze naar het aantal cc's kijken. Als blijkt dat je er meer dan 49,9cc hebt dan krijg je een boete voor het rijden (onverzekerd rondrijden) op een motor.
De brommer in te nemen voor een technisch onderzoek, weet je hier meer van ? Bijvoorbeeld hoe lang dit maximaal duurt, hoeveel dagen. Dacht ooit eens te horen ergens rond de 1-3 dagen, en halen ze bij de technische controle heel de brommer uit elkaar en krijg ik het dan lost teruggestuurd om hem zelf weer in elkaar te zetten oid.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 16 mei 2010 20:25

De brommer in te nemen voor een technisch onderzoek, weet je hier meer van ? Bijvoorbeeld hoe lang dit maximaal duurt, hoeveel dagen. Dacht ooit eens te horen ergens rond de 1-3 dagen, en halen ze bij de technische controle heel de brommer uit elkaar en krijg ik het dan lost teruggestuurd om hem zelf weer in elkaar te zetten oid.
Qua tijd hoor ik verschillende verhalen. oplopend van 3 dagen tot 2 weken. Ze MOETEN de brommer weer in de staat afleveren zoals hij was, TENZIJ er iets verkeerds aan is (dus een begrenser). Hoe ver ze hem uit elkaar halen is maar net hoe het hun afgaat.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 16 mei 2010 20:26

verplaatst naar verzekering en keuring

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 16 mei 2010 20:28

Nee, het staat op jouw rijbewijs zeg maar. Als jij gepakt wordt voor de 3e keer op de brommer van een neef uit noord friesland en die brommer overschrijdt de snelheid ook met 20 km/h dan wordt hij ook ingenomen ook al staat hij op zijn naam.
Oke alweer bedankt voor de vele informatie :p.
Dus de overschrijding wordt op mijn rijbewijs genoteerd, en daarbij wordt ook genoteerd hoeveelste keer dit is. Als ik 2 waarschuwingen heb en ik rijdt op een brommer van een vriend van mij die 70km/u kan, dan is het de derde keer voor mij en wordt dus zijn brommer ingevorderd?

Gelukkig voor mij zit er geen begrenzer op :D.

En is goed poekelen :koning: ... wie kijkt nou bij verzekering en keuring :( o|O
Algemeen is toch voor de algemene vragen... waaronder dit aantal vragen (a) :D
Mouht moet Mouth zijn... :koning: desbetreffend persoon weet wel wat ik bedoel (6) :evil:
Laatst gewijzigd door benno0o op 16 mei 2010 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 16 mei 2010 20:31

Jep, en nu ga ik weer blokken. Mijn schakel heeft me een hopo gekost maar goed zoals ze zeggen. Risico van het vak ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers