• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onbekend probleem

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 23 mei 2010 15:17

Hallo,

Ik heb dus een tomos A35 en de laatste tijd ging hij steeds iets langzamer totdat ik geen compressie meer had. Heb dus een nieuwe zuiger en cilinderset gekocht en met heel veel moeite de oude eraf gekregen. Nou blijft hij niet lopen zonder volgas te geven en rijd hij niet. De volgende dinge heb ik al geprobeerd:

* Ik had eerst een zuiger met spoelsleuven erin en daarna de standaard zuiger geprobeerd.
* Standaard 12/9 carb en 15/15 carb geprobeerd.
* Sproeier 59/60/64/72/80/82 geprobeerd en leveren geen beter resultaat blijft alleen beter stationair lopen des te hoger de sproeier.
* Ontsteking gekeken of dat hij niet verdraaid was.
* Vonk gecontroleerd.
* Andere bougie geprobeerd.

Ik heb nu de volgende set-up:

DMP 50CC
Carb 15/15
Ontgrensd spruitstuk
Ontgrensd luchtfilter
Standaard snel uitlaat
24T achtertandwiel.

Ik heb ook nog een bullit uitlaat maar die is op dit moment niet te vinden dus die zal ik proberen te vinden want misschien dat die std snel uitlaat dichtgeslipt zit of iets dergelijks.

Heeft iemand anders misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn want ik snap er npou helemaal niks meer van.
Laatst gewijzigd door Redsteal92 op 23 mei 2010 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


Gebruikersavatar
stanneman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jul 2009 16:45
Locatie: Doesburg
Contacteer:
Contacteer stanneman
Website
  • Citeer

Berichtdoor stanneman » 23 mei 2010 15:29

geen valse lucht oid? cilinder kop kruis links aangedraaid ?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 23 mei 2010 15:51

Nee heb al met deo overal gespoten ging niet hoger in toeren lopen. Ja cilinderkop kruislinks aangedraaid.
Omhoog

Gebruikersavatar
stanneman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jul 2009 16:45
Locatie: Doesburg
Contacteer:
Contacteer stanneman
Website
  • Citeer

Berichtdoor stanneman » 23 mei 2010 16:08

zuiger er ook goed in gezet dus met het gat naarboven :P
Sorry meneer sprintkoning (of hoe je jezelf ook voelt)
Maar met deze setup haal je niet harder.
sprint koning ben ik zkr nie en voel me ook niet zo.
Alleen stoor me een beetje aan mensen die denken het te weten
:')
Mijn Tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 23 mei 2010 16:10

Ja met die spoelsleuven naar boven en pijl naar beneden maar heb nu een std zuiger erin zitten zonder sleuven dus dan kan hij niet verkeerd om zitten.
Omhoog

Gebruikersavatar
stanneman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jul 2009 16:45
Locatie: Doesburg
Contacteer:
Contacteer stanneman
Website
  • Citeer

Berichtdoor stanneman » 23 mei 2010 16:14

oke dan haak ik af.

Sucses er mee :wink:
Sorry meneer sprintkoning (of hoe je jezelf ook voelt)
Maar met deze setup haal je niet harder.
sprint koning ben ik zkr nie en voel me ook niet zo.
Alleen stoor me een beetje aan mensen die denken het te weten
:')
Mijn Tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 24 mei 2010 11:25

Ik heb net die andere uitlaat geprobeerd maar dat gaf maar een hele kleine verbetering. Kan het dat je Membraam verkeerd om zit want dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. Ik heb nu die plaatjes naar beneden staan zegmaar.
[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 24 mei 2010 11:37

Plaatjes van je membraan horen inderdaad naar beneden, naar de cilinder, te 'wijzen'.

Klinkt toch echt als valse lucht, heb je de keerring bij je ontstekingszijde al gecontroleerd? Daar kan hij namelijk ook valse lucht hebben, met als gevolg weinig/geen compressie en niet stationair blijven lopen.
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 24 mei 2010 11:56

Dat zou ik nog kunnen proberen door hem te vervangen. Hij heeft wel gewoon goede compressie maar blijft alleen stationair lopen door veel gas te geven en komt voor de rest niet van zijn plek.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 25 mei 2010 16:12

Heeft iemand anders nog een idee wat het kan zijn?
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 25 mei 2010 16:17

Al aan de stationair schroef van de carburateur gedraaid? Is dat schroefje met het veertje. Deze zorgt ervoor dat er net genoeg brandstof doorgaat om hem stationair te laten lopen als je geen gas geeft.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Redsteal92
Tomosforummer
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2009 18:56
  • Citeer

Berichtdoor Redsteal92 » 26 mei 2010 17:30

Nogal kansloos deze reactie.............. denk je dat ik dat nog niet had gedaan maar wel zuigers enz ge veranderen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 26 mei 2010 17:34

Vervang gewoon je keerringen, dan ben je er vanaf. Je zegt zelf al alles na te hebben gekeken, behalve dat... :')
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.