Mijn revival start prima en draait goed stationair.. Het probleem is dat ik enkele minuten moet wachten tot hij een beetje warm is om weg te kunnen rijden.
Als ik hem start en meteen weg wil rijden stopt de motor. Of ik nu veel gas geeft of weinig, de motor stopt.
Het is een standaard Tomos.
Ik heb inmiddels de carburateur helemaal schoon gemaakt en de bougie vervangen.
De bougie is mooi koffie met melk bruin.
Groeten, Berkie
Hoe oud is 'ie, en gebruik je wel de choke? Ik heb een gewone Standard en zeker met koud weer als hij langere tijd buiten heeft gestaan moet hij gewoon even warmlopen. Doe ik dat te kort dan slaat hij af, of hij rijdt niet lekker. Ik hoor dat van veel mensen en het schijnt, althans bij de nieuwere modellen, normaal te zijn. Ik heb me laten vertellen dat er een tijd terug iets motorisch is gewijzigd (plaatsing van onderdelen t.o.v. elkaar) wat als onbedoeld effect had dat hij sneller afkoelde. Nu heeft een Standard weliswaar niet hetzelfde motorblok als een Revival (toch?), maar wellicht dat daar iets soortgelijks aan de hand is. Ik heb nu mijn stationairschroef iets verder opengedraaid, en dat lijkt het probleem iets te verminderen.