• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos revival afmaken

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
wippie
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:31
  • Citeer

Berichtdoor wippie » 23 mar 2011 18:41

Hallo

Ik heb een tomos revival en deze is al bijna af.
vanaf morgen heb ik nog 3 dagen (do,vr,za) om de brommer af te maken ( ik wil graag maandag rijden).
blok licht klaar (is gereviseerd door mijn broer die sleuteld al wat jaren) alleen de cillinder moet er nog op zorden gezet.

wat moet er nog gebeuren


1 De brommer moet grondig schoongemaakt worden
2 Blok moet afgemaakt worden (cillinder er op zetten)
3 blok moet er weer onder worden gezet
4 ketting er weer op en deze weer stellen
5 electra en dergelijke weer aansluiten
6 brommer afstellen

Waarom kan mijn broer niet helpen? is naar school en is voor de rest erg druk met andere zaken (loopt gewoon thuis rond maar kan niet helpen) ik zou op zijn minst een week moeten wachten en daar heb ik nu echt geen zin in.
hij vond het best dat ik er verder mee ging maar ik moest het zelf maar uitzoeken als ik een fout maakte.
daarom schakel ik jullie hulp maar in om me een beetje door deze punten heen te lootsten zodat ik mijn brommer op tijd af krijg (hoop ik).
ik ga morgen nog even een nieuwe ketting halen (oude is erg smerig en roestig en is ook wat uitgelubberd).
op zich ben niet erg onhandig lichte motorische kennis (ik vlieg met modelbouwmotoren en daar ook al heel wat blokjes van in en uit elkaar gehaald) maar dat is natuurlijk heel anders.
aardig veel gereedschap tot beschikking.

mijn 1e vraag, hoe om moet de zuiger? ik wist met iets van pijltjes maar deze zijn slecht zichtbaar door de zarte top van de zuiger.

mijn 2e vraag hoe zit het met de clippjes van de zuiger, hoe om moeten deze zitten?


ik hoop dar jullie me willen helpen

Mvg wilbert
Omhoog


Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 23 mar 2011 18:42

De zuiger kun je best ff bovenop schoonpoetsen.
De pijl moet naar de uitlaatpoort.

En de clipjes maken niet erg veel uit hoe ze erin zitten, als ze maar goed vastzitten.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

wippie
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:31
  • Citeer

Berichtdoor wippie » 24 mar 2011 18:29

probleempje.

pijl is onmogelijk meer te zien.
mijn broer had het over de 2 gaten die moet matchen met de cillinder.
alleen als ik de gaten van de zuiger zou laten matchen met die van de cillinder zou mijn uitlaat poort verdraaiën (dan zou je de cillinder moeten draaien maar dat kun natuurlijk niet).
hoe moet om moet de zuiger nou?

Grt wilbert
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 24 mar 2011 19:59

de twee sleuven in je zuiger moeten richting de INLAAT (dus omhoog) zitten
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

wippie
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:31
  • Citeer

Berichtdoor wippie » 25 mar 2011 22:23

zuiger kon dus nooit fouten zitten omdat hij gelijk is aan bijde zijde en voor de rest geen extra gaten heeft.
blok is helemaal af, zit er onder alleen nog even de carb erop en het is al weer klaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9685
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 26 mar 2011 10:57

Een dichte zuiger kun je wel degelijk verkeerdom erop hebben zitten. Dit heeft te maken met de positie van de zuigerveerslotjes (pennetjes in de zuigerveergroef). Als je de zuiger er niet goed in hebt zitten (vandaar die pijl bij dit model die naar de uitlaatpoort moet wijzen..) kunnen de zuigerveren achter een van de poorten blijven hangen en breken. Dit wil je niet want dan beschadig je zowel de zuiger als de cilinderwand.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 mei 2011 17:01

Hallo

Ik heb een tomos revival en deze is al bijna af.
vanaf morgen heb ik nog 3 dagen (do,vr,za) om de brommer af te maken
4 ketting er weer op en deze weer stellen


ik ga morgen nog even een nieuwe ketting halen (oude is erg smerig en roestig en is ook wat uitgelubberd).

Mvg wilbert
En hoe versleten zijn je tandwielen ?

De beide tandwielen en ketting behoor je als setje te verwisselen ,
anders heeft het ook weinig nut.

EDIT : shit , zit gewoon naar een oude topic te kijken :roll: :x

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 19 mei 2011 17:24

Bij mijn streetmate moesten de slotjes naarboven
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 19 mei 2011 18:15

bij PING moet er een slotje op se keyboard :lol:
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 20 mei 2011 00:02

Bij mijn streetmate moesten de slotjes naarboven
Klopt, het hemd van de cilinder en zuiger zijn aan de bovenkant ook smaller dan onder. Verkeerd om monteren geeft dus naast de zuigerveren die kunnen happen, ook een vermogensverlies omdat de gaten dan niet overeenkomen.
Gebruik bij een A55 cilinder ook altijd de goede grote voetpakking. (die lekker slecht verkrijgbaar is, daarom heb ik vloeibare pakking)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.